شکایت کارفرما دلیل احضار کارگران پتروشیمی رازی به دادگاه است

در احضاریه این چهار کارگر به دادگاه از کارفرما به عنوان شاکی نام برده شده است و این شکایت هیچ ارتباطی با ارگان مورد نظر مدیر روابط عمومی پتروشیمی رازی ندارد.
شاکی آقایان «موسی هندیجانی»، «مازیار رحیم‌زاده»، «غلامحسین حیدری» و «عادل راشدی» از فعالان کارگری پتروشیمی رازی در برگه احضاریه‌شان به دادگاه، کارفرما عنوان شده است.
یک فعال کارگری با ابراز تعجب از اظهارات مدیر روابط عمومی پتروشیمی رازی که شکایت کارفرما از کارگران نام برده شده را تکذیب کرده بود، به ایلنا گفت: در احضاریه این چهار کارگر به دادگاه از کارفرما به عنوان شاکی نام برده شده است و این شکایت هیچ ارتباطی با ارگان مورد نظر مدیر روابط عمومی پتروشیمی رازی ندارد.
وی با بیان اینکه «این چهار کارگر افرادی هستند که در حین اعتراضات صنفی سال ۹۲ به عنوان نماینده کارگران در مذاکرات با کارفرما شرکت می‌کردند»، ادامه داد: دومین جلسه دادگاه این کارگران که با شکایت کارفرما به «اخلال در نظم» متهم شده‌اند، روز ۲۰ مرداد برگزار می‌شود.
گفتنی است «منصور برات‌زاده» مدیر روابط عمومی پتروشیمی رازی پیش‌تر ضمن تکذیب شکایت کارفرما از این چهار فعال کارگری به ایلنا گفته بود: «کارگران پتروشیمی رازی دی ماه سال گذشته در اعتراض به تأخیر در بیمه تکمیلیشان دست از کار کشیدند... با تداوم اعتراض صنفی کارگران، کار به بیرون از کارخانه کشیده شد. ما به کارگران گفته بودیم اگر اعتراضشان به بیرون نشت پیدا کند و پیگیری آن دست ارگان‌های دیگری بیفتد، کاری از دست ما ساخته نیست اما آنان متاسفانه صلاح و مصلحت را در نظر نگرفتند و کار به جایی کشیده شد که طرفین دادگاهی شدند».
وی در ادامه مدعی شده بود: «نه ما از کارگران شکایت کردیم و نه آنان از ما، بلکه یکی از ارگان‌های ذیربط از طرفین شکایت کرده است. این چهار کارگر نماینده کارگران هستند اما آقایانی که از ارگان ذیربط به کارخانه می‌آمدند و شعاردادن آنان را می‌دیدند، اسامیشان را مشخص کردند».
برات‌زاده در عین حال از قید کلمه «کارفرما» به عنوان شاکی در احضاریه کارگران به دادگاه ابراز بی‌اطلاعی کرده بود.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 617 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید