فراخوان ناجا برای همکاری دانشگاهیان برای تدوین دانشنامه پلیس

نیروی انتظامی در اطلاعیه ای از همه اساتید، پژوهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه مندان عرصه علوم پلیسی، دعوت کرد تا پیشنهادات و نظرات خود را برای تدوین و ارتقاء دانشنامه پلیس جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند.
به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، در این اطلاعیه آمده است‌: دانشنامه، یکی از انواع منابع مرجع و خلاصه مکتوبی از دانش است؛ که تمام موضوعات مورد علاقه بشر را، در یک حوزه تخصصی و به طور اجمالی شرح می­دهد. بر این مبنا، دانشنامه پلیس نیز به تبیین تخصصی علوم حوزه نظم و امنیت می­پردازد. مرکز دانشنامه نگاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با رویکردی نوین و با نگرش پلیس اسلامی، در معاونت پژوهش دانشگاه علوم انتظامی امین مشغول فعالیت است. هدف این دانشنامه، تبیین ادبیات پلیسی بر مبنای تحلیل پدیده ها و واکاوی اندیشه ها- نه صرفاً توصیف و وقایع نگاری آنها است.
بدین ترتیب، دانشنامه پلیس سعی دارد کاستی های موجود در شناخت تحولات پلیس ایران اسلامی را برای مخاطبین خود جبران نماید؛ این مخاطبین، طیفی گسترده از علاقمندان به تحولات پلیس، محققین و کارشناسان حوزه های مطالعات پلیسی، دانشجویان و اساتید در رشته های مختلف پلیسی و دانشگاهی و مراکز راهبردی و تصمیم ساز را در بر می­گیرد.
این دانشنامه: اطلاعات و تعاریف اساسی را، در اختیار محققان قرار خواهد داد. با تنظیم موضوعات، موجب تقسیم و تعریف متعادل محتوای علوم پلیسی می گردد، موجب اتصال و ارتباط زمینه های مختلف دانش پلیسی می گردد.
موجب تربیت محققان کارآمد، خواهد شد. مرجعی است که پاسخگوی سریع و دقیق پرسش­های محققان می باشد. حوزه دانش علوم پلیسی در کشور را، ارتقاء خواهد داد. نیروی انسانی متخصص، با تجربه و اندیشمند تربیت خواهد شد.
علوم پلیسی در ناجا با استفاده از فضای مجازی و اینترنت، روزآمد و احیاء می گردد و از طریق افتتاح سامانه دانشنامه پلیس در فضای اینترنت، ارتباط و تعامل ملی و بین المللی پلیس با مجامع علمی و پژوهشگران، ارتقاء خواهد یافت.
لذا، از همه اساتید، پژوهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه مندان عرصه علوم پلیسی، دعوت می شود با پیشنهاد و ارائه مدخل و مقاله علمی – پلیسی، با دانشنامه پلیس همکاری نمایند.
متقاضیان می توانند آثار و نظرات خود را به دانشگاه علوم انتظامی امین، معاونت پژوهش، مرکز دانشنامه پلیس- با تلفن 31471-489-021 ارائه نمایند.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 358 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید