بیکاری 45درصدی دانش آموختگان در برخی رشته‌ها

وزیر تعاون،کار و امور اجتماعی از وضعیت بیکاری دانش آموختگان در کشور خبر داد و گفت: در برخی رشته های دانشگاهی تا 45 درصد بیکاران را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهد.
علی ربیعی در پاسخ به مهر درخصوص برنامه های خود برای اشتغال دانش آموختگان گفت: میزان بیکاری دانش آموختگان در رشته های مختلف متفاوت است اما می توان گفت در برخی رشته های دانشگاهی 45 درصد دانش آموختگان بیکار هستند.
وی افزود: این آمار می تواند در برخی از رشته ها بیشتر و در برخی دیگر کمتر باشد.
ربیعی همچنین با بیان اینکه جلسه ای با رئیس جمهور در خصوص بررسی اشتغال دانش آموختگان استان سمنان داشته ایم، خاطر نشان کرد: این بررسی ها نشان داد که در استان سمنان تنها 4 درصد تولیدات آموزشی با نیازهای اشتغال تناسب دارد که این عدد خوبی نیست.
وی در این خصوص یادآور شد:عدم تناسب تولیدات آموزشی فارغ التحصیلان با سیمای اشتغال در دهه های آینده خیلی پایین و ضعیف است و این اتفاق خوبی نیست.
وزیر تعاون ،کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بر دانش بنیان کردن آموزش ها و مهارت ها تاکید داشت افزود: اینکه سازمان فنی و حرفه ای و معاونت علمی و فناوری برای دانش بنیان کردن آموزش ها و مهارت ها به کمک وزارت کار بیایند و حلقه بین خروجی دانشگاه و اشتغال را در خصوص مهارت های عملی با همکاری یکدیگر ایجاد کنیم.
وی با تأکید بر اینکه در تلاشیم تا جذب دانش آموختگان را امکان پذیر کنیم، گفت: فعالیت های ما بر اساس همسو کردن تولیدات فکری با تولیدات صنعتی و خدماتی و کلان کشور  است.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 353 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید