نبود امنیت شغلی دلیل خروج پزشکان متخصص از استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود امنیت شغلی، دلیل خروج پزشکان متخصص از استان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دکتر صدرالله محرابی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهری که ادعا می‌کنیم پایتخت طبیعت کشور و یکی از قطب‌های گردشگری است، برای جذب و آمدن افراد اثرگذار، سرمایه‌گذاران و پزشکان متخصص باید امنیت شغلی، کاری و فکری فراهم شود.
متخصص کلیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با ابراز تاسف از برخورد فیزیکی یکی از همراهان بیمار با پزشک متخصص این بیمارستان که منجر به جراحات و صدماتی به چشم این پزشک شد، اظهار کرد: کاری بسیار ناپسند بود که برای جلوگیری از این اقدامات لازم است در استان فرهنگ‌سازی شود.
وی افزود: علی‌رغم تمام تمهیدات استقرار نیروی انتظامی و نگهبان برای جلوگیری از هجوم همراهان بیمار به داخل بخش‌های بیمارستان اما همچنان شاهد این گونه حوادث هستیم.
محرابی با اشاره به این که درمان بیماران نیاز به فضای آرام برای خود بیمار و تیم درمانی دارد، خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد برخورد فیزیکی همراهان بیمار با پزشکان متخصص در این بیمارستان هستیم.
متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تصریح کرد: پرستاران این بیمارستان به صورت ماهانه و نگهبانان به صورت روزانه مورد برخورد فیزیکی قرار می‌گیرند که این حوادث مایه تاسف است.
وی ادامه داد: چنانچه امنیت شغلی برای پزشک، پرستار و حتی نگهبان نباشد کارها مختل می‌شود.
محرابی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی و کاری مناسب برای پزشکان و کادر درمانی تنها انتظار از جامعه است، یادآور شد: با وجود برخوردهایی که انجام می‌شود، در ارائه خدمات دچار مشکل می‌شویم.
محرابی بیان کرد: بیشتر پزشکان برجسته بومی و غیربومی از استان می‌روند و از مردم انتظار داریم که به ما بی‌حرمتی نشود و این کمترین انتظاری است که از مردم داریم.
وی در پایان از رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیمای استان خواست تا در خصوص ایجاد فضای آرام توسط همراهان بیمار و ایجاد امنیت شغلی و کاری مناسب فضاسازی و به صورت مکرر فرهنگ‌سازی کنند.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 393 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید