رشد 26 درصدی سالانه تحصیلات تکمیلی

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل با بیان اینکه در طول چهارسال آینده یک تحول جدی در بین المللی شدن دانشگاه‌های داخل کشور خواهیم داشت، گفت: طبق اعلام یکی از موسسات معتبرعلمی نام 24 استاد ایرانی در بین 3200 دانشمند برجسته دنیا قرار دارد.
به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین سالار آملی در نشست خبری عملکرد یک ساله وزارت علوم، افزود: همکاری‌های بین المللی وزارت علوم با مراکز علمی داخل و خارج از کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و در سه محور صورت خواهد گرفت. یکی از محورها توسعه کیفی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در کشور است که در این باره با یکسری از کشورهای دوست سطح فناوری بالایی داریم و سعی داریم به وسیله آن موجب ارتقای سطح آموزشی کشور شویم.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر گسترش دیپلماسی علم و فناوری در کشور، اظهارکرد: دیپلماسی علم و فناوری از جنس قدرت نرم است که اثری بلند مدت خواهد داشت. دراین مسئله شاهد ترافیک سنگین علم و فناوری در کشور هستیم به گونه‌ای که تهران کانون رفت و آمدهای بین المللی علم و فناوری در منطقه شده است.
سالار آملی افزود: بخشی از این توسعه مربوط به تحولات به وجود آمده پس از به روی کار آمدن دولت یازدهم بوده است.
قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل با تاکید بر حضور ایران در هنجارسازی بین المللی در بخش قوانین جهانی اظهارکرد: هنجارسازی بین المللی در حوزه قوانین جهانی توسط دانشمندان شکل می‌گیرد و به مرور زمان قدرت‌ها به آنها سمت و سو می‌بخشد. به همین منظور اگر بتوانیم دانشمندان خود را در این حوزه‌ها وارد کنیم تا در قانون گذاریهای جهانی شرکت کنند توانسته‌ایم منافع ملی خود را حفظ کنیم.
سالارآملی با بیان اینکه سالانه در حوزه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشد 26 درصدی داشته‌ایم افزود: در حال حاضر 4.5 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد و 19 هزار و 500 نفر دانشجوی خارجی در کشور در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده علمی در کشور اظهار کرد: در کشور 119 دانشگاه دولتی ، 550 واحد پیام نور، 185 واحد دانشگاه آزاد و 739 شعبه و موسسه دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که روی هم رفته یک ظرفیت عظیم علمی را ایجاد کرده است که به نسبت جمعیت کشور چنین ظرفیتی در آسیا وجود ندارد.
وی با اشاره به تقسیم بندی آموزش عالی در حوزه‌های علمی اظهارکرد: حدود 45 درصد دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی، 36.4 درصد دررشته مهندسی، 6.3 درصد در رشته هنر، 6.84 در رشته علوم پایه و 6.3 در رشته‌های کشاورزی و 1.55 درصد در گروه پزشکی تحصیل می‌کنند.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 402 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید