آموزش هاي فني و حرفه اي موجب تقويت و رشد قابليت هاي انساني در جامعه می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي موجب تقويت، رشد مهارت ها و قابليت هاي انساني در جامعه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی جعفرزاده عصر شنبه در جلسه توسعه و اشتغال رشت افزود: تربيت نيروي انساني مجهز به مهارت كه قادر باشد علم و دانش را به كالا و خدمات قابل عرضه در اقتصاد كشور تبديل کند از يك سو و تربيت افراد خلاق و كارآفرين كه بتوانند با ايجاد ارزش افزوده و توليد ثروت، فرصت هاي شغلي پايداري براي ديگران ايجاد کنند به عنوان يكي از استراتژي هاي مؤثر در فرآيند توسعه به شمار مي رود.
وی اظهارداشت: ضرورت سرمايه گذاري در زمينه آموزش براي توسعه قابليت هاي انساني و افزايش سطح مهارت هاي حرفه اي امري اجتناب ناپذير است.
 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي با توام کردن آموزش هاي نظري و عملي اين امكان را براي آموزش ديدگان فراهم  مي کند كه همسويي بيشتري با نيازهاي بازار كار داشته و از اين طريق امكان بيشتري براي جذب آنها در فعاليت هاي اقتصادي – اجتماعي فراهم شود.
وی افزود:  هدف دیگر اين آموزش ها شناسايي و توسعه ظرفيت هاي انساني به منظور يك زندگي كاري خلاق و رضايت بخش است.
جعفرزاده اظهارداشت: آموزش هاي مهارتي به مفهوم قابليت انساني توجه ويژه دارد تا از اين طريق توانمندي انسان ها را براي دستيابي به زندگي  شايسته تر تقويت کند.
 وی اذعان داشت: يكي از دستاوردهاي ارزشمند در فرآيند ايجاد و تقويت قابليت هاي انساني از طريق آموزش هاي فني و حرفه اي نخبگان و استعدادهاي برتر مهارتي است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: قابليت بالاي مهارتي، خلاقيت و نوآوري، شناسايي و بهره مندي از فرصت ها، توسعه طلبي، تلاش و پشتكار، تلاش براي شكوفايي استعدادها از مهمترين ويژگي هاي شخصيتي نخبگان و استعدادهاي برتر مهارتي محسوب مي شود.
وی یادآورشد: نخبگان و استعدادهاي برتر مهارتي از راه خلق مجموعه منحصر به فردي از مهارت ها و با بهره گيري از فرصت ها در فرآيند ايجاد ارزش نقش مؤثري دارند.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 337 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید