ایجاد اشتغال پایدار برای نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی

تفاهم نامه همکاری بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای امضا شد.
به گزارش خبرنگار مهر، براساس امضای این تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری با موضوع تقویت همکاری، هماهنگی و هم افزایی، کارآمدسازی و ارتقای توانمندی های تخصصی و اجرایی برای اشتراک گذاری ظرفیت ها، دانش تجربیات و بهره گیری از قابلیت ها در جهت پیشبرد اهداف اسناد توسعه ای در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی اجتماعی فناوری علمی آموزشی و پژوهشی مالی و اعتباری است.
این تفاهم نامه براساس محوریت طرح های دانش بنیان و تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و ایجاد اشتغال پایدار برای نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی است.
محورهای همکاری وزارت کار و معاونت علمی به این شرح است: "حمایت وزارت کار به منظور تاسیس شرکت یا شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر از طریق شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی جهت سرمایه گذاری با حمایت مالی از طرح های فناوری موثر در چرخه اقتصادی کشور برای تامین بازار طرح ها و محصولات دانش بنیان می باشد.
معاونت علمی و فناوری زمینه لازم را جهت بهره مندی شرکت های دانش بنیان که در نتیجه این تفاهم نامه ایجاد می شوند در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و اعطای تسهیلات از طرق گوناگون از جمله صندوق توسعه ملی فراهم و تسریع لازم را به عمل می آورد.
این تفاهم نامه به صورت رساله است و چنانچه طرح های فناورانه منجر به تولید دستاورد شوند نتایج حاصله طبق توافق به صاحبان طرح ها و دستاورهای فناورانه و شرکت های سرمایه گذار تعلق می گیرد.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 330 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید