مشاورانی را از میان نخبگان کشور در سطوح مدیریتی به کار می‌گیریم

ربیعی گفت: با مذاکراتی که با بنیاد ملی نخبگان داشتیم قرار است مشاورانی را از بین نخبگان کشور در سطوح مدیریتی نهادها به کار بگیریم.
به گزارش فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه علمی کشور گفت: نهادهای ذیربط به طور مستقیم مسئولیت توسعه علمی کشور را برعهده دارند ولی ما نیز از چند جهت برای این مسئله برنامه‌ریزی کردیم.
وی افزود: در حال حاضر سرمایه تحقیق و توسعه شرکت‌های زیرمجموعه را فعال کردیم تا از این طریق پیوندی میان شرکت‌های تولیدی و دانشگاه‌ها داشته باشیم.
ربیعی ادامه داد: همچنین بنا داریم از طریق مذاکراتی که با بنیاد ملی نخبگان داشتیم مشاورانی را از میان نخبگان کشور در سطوح مدیریتی به کار بگیریم تا نسل جدیدی از مدیران برای کشور آماده شوند.
وی افزود: در بحث اشتغال نیز میزان آمایش اشتغال استان‌ها و میزان فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف را بررسی کردیم که در این زمینه شرایط مناسبی نداریم.
وزیر کار گفت: به طور مثال در استان سمنان 4 درصد از تولیدات آموزشی ما با نیازهای اشتغال استان مطابقت دارد که این میزان مناسب نیست بنابراین سعی داریم از طریق برنامه‌ریزی‌ها در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیاد به عنوان حلقه واسط بین خروجی دانشگاه‌ها و مهارت‌های علمی عمل کنیم.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 313 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید