ثبت‌نام 4 هزار و 500 شرکت در سامانه شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سورنا ستاری در مراسم تقدیر از واحدهای فناور برتر پارک علم و فناوری استان قزوین که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری برگزار شد اظهار کرد: باید بتوانیم برای جوانانی که از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند شغل مناسب ایجاد کنیم.
وی افزود: پارک علم و فناوری استان قزوین باید به دنبال تمام دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استان باشد و زمینه‌ای فراهم کند که حداکثر اثرگذاری را در استان داشته باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: واحدهای فناور برای بهره‌مندی از امکانات در نظر گرفته شده برای آنان باید در گام نخست نسبت به ثبت‌نام در سیستم شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.
ستاری ادامه داد: تاکنون 4 هزار و 500 مورد ثبت‌نام انجام شده اما فقط یک‌هزار و 100 مورد نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کرده‌اند.
وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در حال حاضر با تزریق هزار میلیارد تومان بودجه به صندوق نوآوری سعی دارد فرصت خوبی برای فعالیت بیشتر واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور فراهم کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: کار تجاری‌سازی با تسهیلات محقق می‌شود بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.
ستاری گفت: بودجه پژوهش باید برای مغز دانش مورد استفاده قرار گیرد و نباید قبل از انجام کار بودجه‌ای در اختیار پژوهشگر قرار دهیم.
وی بیان کرد: یکی از بزرگترین اشتباهات سال‌های گذشته این بود که قبل از انجام پژوهش بودجه مورد نیاز به پژوهشگر پرداخت می‌شد که این روند بسیار اشتباه بود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور ابراز کرد: برای دستیابی به تکنولوژی باید از طریق پرداخت تسهیلات کم‌بهره به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات لازم را انجام دهیم.
ستاری با بیان اینکه واحدهای فناور می‌توانند از امتیازاتی از قبیل معافیت‌های مالیاتی و گمرکی بهره‌مند شوند، اضافه کرد: در اظهارنامه مالیاتی سال جاری این موضوع ذکر شده که شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور از پرداخت مالیات معاف هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روند ثبت‌نام و عضویت در سیستم شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار آسان است، خاطرنشان کرد: امیدوارم دریافت تسهیلات را به صورت جدی‌تر پیگیری کنید تا بتوانید از این امکانات بهره‌مند شوید.
وی عنوان کرد: اگر در استان صندوق نوآوری و یا صندوق توسعه ملی وجود داشت می‌توانستیم عاملیت صندوق را به استان قزوین بدهیم تا بتوانید در داخل استان تسهیلات بانکی مورد نظر را دریافت کنید.
رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به سبد تسهیلاتی فوق‌العاده‌ای که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از طریق این سبد تسهیلاتی می‌توان تا سقف 300 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کرده و حتی وام‌های چندین میلیون دلاری را نیز دریافت کرد.
ستاری با بیان اینکه در حوزه اجرای قانون شرکت‌های دانش‌بنیان در مراحل ابتدایی هستیم، یادآور شد: نهادینه کردن اقتصاد مبتنی بر دانش در شرایطی که تاکنون همواره اقتصاد ما بر پایه نفت بوده بسیار دشوار است بنابراین باید فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در این زمینه رخ دهد.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 366 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید