هر دو سال رشته های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی بازنگری می شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گیلان گفت: هر دو سال رشته های تحصیلی این دانشگاه بازنگری می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس قاسمی زاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست با گروه های آموزشی این دانشگاه افزود: آموزش های شناور خاص دانشگاه جامع است بدین ترتیب که دانشگاه هر دو سال رشته های تحصیلی خود را بازنگری و هر پنج سال تجدید نظرکلی در ارتباط با این آموزش های انجام می دهد.
وی همچنین اظهارداشت: بنابراین در دانشگاه جامع برخی از رشته ها می تواند متوقف و رشته های جدیدی جایگزین شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان در خصوص بهره گیری از تجارب نظام آموزش های علمی کاربردی کشورهای موفق دنیا گفت: از تجارب اغلب کشورهای پیشرفته دنیا استفاده شده است، آموزش های شغل محور خاص این کشورها بوده که در ایران بومی سازی شده است.
وی افزود: علاوه بر این از اسناد بالا دستی (سند چشم انداز 1404 و برنامه پنج ساله توسعه به ویژه ماده 21 )  که در کشور  موجود است این دانشگاه به نحو احسن از این اسناد استفاده کرده است.
قاسمی زاد تصریح کرد: در تحقق سند چشم انداز 1404 و  تحقق برنامه پنج ساله توسعه به ویژه ماده (21)  دولت مکلف شده است به یکسری سیاست ها در خصوص آموزس های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای به خوبی از این سیاست ها استفاده شده است.
وی اظهارداشت: هدف دانشگاه جامع توسعه آموزش های مهارتی و همچنین ارتقای سطح مهارت نیروی کار کشور ترویج فرهنگ کار و  تولید و کار آفرینی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان  گفت: بطور دقیق در دانشگاه جامع علمی و کاربردی هدف این است که بر اساس آماری که وزارت علوم اعلام کرده هرم تحصیلی باید تغییر پیدا کند.
وی افزود: بر اساس آماری که وزارت علوم اعلام کرده است هم اکنون هرم نیروی تحصیلی کشور 66 درصد کارشناسی، 26 درصد کاردانی، هفت درصد کارشناسی ارشد و کمتر از یک درصد دکتری است که این هرم باید تغییر پیدا کند چون در کشور های پیشرفته 70 درصد کاردانی دارند، کاردانی به فرم کاردان حرفه ای و تکنسین فنی از اینرو دانشگاه جامع به دنبال این هدف است.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 374 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید