ثبت‌نام آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز پردیس خودگردان دانشگاه‌ها فردا آغاز می‌شود

مشاورعالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود.
خبرگزاری فارس: ثبت‌نام آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز پردیس خودگردان دانشگاه‌ها فردا آغاز می‌شود
حسین توکلی مشاورعالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود تا یکشنبه 22 تیرماه ادامه دارد.
وی افزود:‌ این آزمون در هفت گروه آموزشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار می‌شود.
توکلی ادامه داد: دفترچه راهنمای این آزمون سه‌شنبه 17 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و هر داوطلب می‌تواند بر اساس علاقه فقط در یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی، ثبت‌نام و در این آزمون شرکت کند.
مشاورعالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: هر داوطلب برای ثبت‌نام در مهلت تعیین شده باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به دریافت دفترچه راهنما اقدام کند، سپس داوطلب باید به مطالعه دقیق دفترچه مربوطه بپردازد زیرا با توجه به اینکه در برخی رشته‌ها پذیرش دانشجو در پردیس‌های خودگردان صورت نمی‌گیرد داوطلب باید قبل از خرید کارت از وجود رشته مورد نظر اطمینان داشته باشد.
توکلی اضافه کرد: داوطلبان پس از خرید کارت باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام را آماده کنند، با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نامه به صورت اینترنتی انجام می‌شود داوطلب باید به وسیله کارت‌های شبکه شتاب با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام اقدام کند.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: داوطلبان همچنین باید نسبت به تکمیل پیش نویس تقاضانامه آزمون که در صفحه 28 دفترچه راهنما چاپ شده است مبادرت کرده و پس از کنترل اطلاعات تکمیل شده و اطمینان کامل از صحت اطلاعات تا پایان یکشنبه 2 تیرماه تقاضانامه اینترنتی را تکمیل کند.
به گفته وی داوطلبان در این آزمون به سؤالات دروس تخصصی و استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی پاسخ می‌دهند و ضرایب دروس در هر یک از رشته‌های امتحانی عبارت از مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهار استعداد تحصیلی با ضریب یک و زبان انگلیسی با ضریب یک است.
وی گفت: در کدرشته امتحانی زبان و ادبیات عرب به جای درس زبان انگلیسی عمومی، زبان عربی عمومی در نظر گرفته شده است.
توکلی افزود: آزمون امتحانی شامل دروس تخصصی استعداد تحصیلی و زبان به صورت تستی چهارگزینه‌ای است که برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یک نمره منفی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط نیز از روز چهارشنبه 19 شهریورماه بر روی سایت قرار داده می‌شود و آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز سال 93 پردیس‌های خودگردان هم بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در روز جمعه 21 شهریورماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 363 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید