به جهاد دانشگاهي افتخار مي کنيم

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: به مجموعه جهاد دانشگاهی بویژه پژوهشگاه رویان افتخار می کنیم و از همه خدمات آنها متشکریم.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز در جمع رییس و معاونان جهاد دانشگاهی در محل پژوهشگاه رویان با درود به ارواح شهدای جهاد دانشگاهی به ویژه شهید مهدی رجب بیگی و نیز مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی افزود: این سومین حضور من در رویان است و معتقدم کارهایی که در رویان انجام شده افتخارآمیز است.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مأموریتهای زیادی را برای خود تعریف کرده است افزود: شاید انتظار این باشد که رویان چند مأموریت مشخص را برای کشور برعهده گیرد و انجام دهد و در برخی موارد نیز دولت ماموریت هایی را به جهاد دانشگاهی محول می کند.
وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود ادغام جهاد سازندگی را با وزارت کشاورزی نوعی اشتباه عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید مراقب باشد تا مرتکب این خطا نشود و نباید جهاد دانشگاهی از یک نهاد غیردولتی به یک نهاد کاملاً دولتی تبدیل شود.
وی تصریح کرد: بنا بر این جهاد دانشگاهی این امتیاز بزرگ را دارد که از موازی کاری و پراکنده کاری جدا باشد و در زمینه های مختلف از جمله علوم جدید پزشکی کمی جمع و جور تر گام بردارد.
وزیر بهداشت همچنین از مسئولان جهاد دانشگاهی خواست در خیلی از امور مانند تربیت امدادگر و حتی در حوزه پزشکی از بخش خصوصی کمک بگیرند.
دکتر هاشمی با اشاره به ارتقای رتبه علمی ایران در سالهای اخیر در جهان گفت: هر چند ما جایگاه خوبی را کسب کرده ایم اما این بیشتر در حد مقالات بوده تا در حوزه کاربردی.
وزیر بهداشت همچنین پیشنهاد تأسیس دانشکده از سوی جهاد دانشگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته این پیشنهاد نباید صرفا کلی گویی باشد و مأموریت محور نباشد.
دکتر هاشمی گفت: ارتباط رویان و ابن سینا با مراکز علمی و دانشگاهی وزارت بهداشت باید گسترده تر شود و نباید جزیره ای عمل کند تا موجب هم افزایی شود .
وزیر بهداشت گفت: در مورد تولید مواد داخلی و تجهیزات جهاد دانشگاهی پر واضح است که ما در جهت حمایت از تولیدات علمی ، واردات مشابه را قطع خواهیم کرد.
وی افزود: در مورد تربیت نیروی انسانی هم دانشگاههای ما در اختیار جهاد دانشگاهی است و هر کسی را بخواهید می توانید برای دکترا، تخصص و فوق تخصص نیرو بفرستید.
وزیر بهداشت بار دیگر با بیان اینکه ما به جهاد دانشگاهی افتخار می کنیم افزود: هماهنگی کاملی بین وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی وجود دارد اگر چه ما نیز از نظر حقوقی زیر مجموعه جهاد هستیم.
هاشمی افزود: امیدواریم در این دوره و در این دولت آنچه آرزوی جهاد دانشگاهی است و آرزوی ما نیز هست محقق شود و از کاری مضایقه نکنیم.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 350 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید