تأسیس باشگاه کارآفرینی در دانشگاه امام جواد(ع) یزد

 باشگاه کارآفرینی در دانشگاه امام جواد(ع) یزد تاسیس شد.
رئیس هیأت مدیره دانشگاه امام جواد(ع) یزد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: این موسسه در برنامه‌های آکادمیک خود تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است اما در کنار آن باشگاه کارآفرینی را نیز در این دانشگاه تاسیس کرده است.با بیان این که یکی از معضلات امروز جامعه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، افزود: باید دیدگاه‌ها نسبت به تحصیل از کسب مدرک به کسب مهارت تغییر کند و این تغییر دیدگاه باید در سطح فردی، خانواده‌ها و مراکز آموزش عالی اتفاق بیفتد.
او گفت: این باشگاه مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را در کنار آموزش‌های تئوری به دانشجویان ارائه می‌کند و این موضوع باعث شده است تا فارغ‌التحصیلان ما به راحتی صاحب شغل شوند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز افزود: به عنوان نمونه در بخش طراحی و دولت فعالیت‌های خوبی در عرصه تولید در این موسسه آموزش عالی در جریان است.او گفت: هفت رشته آموزشی این مرکز به دانش‌آموزان هنرستانی اختصاص دارد و امیدواریم دولت نیز در جهت تقویت رشته‌های کاردانی و مهارتی حمایت‌های لازم را داشته باشد.
وحدت همچنین از تاسیس کلینیک کسب و کار در استان یزد با همکاری اتاق ایران و دانشگاه یزد در آینده به عنوان مرکزی برای تبادل نظر دانشگاه، صنعت و جامعه خبر داد و افزود: به رغم فعالیت ۳۴۰۰ کارخانه و واحد صنعتی در استان یزد و وجود بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در این استان، صنعت و دانشگاه دو راه مجزا را طی می‌کنند و پیوند عمیقی بین آنها وجود دارد.وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر دانشگاه امام جواد(ع) تلاش کرده تا بانی پیوند میان صنعت و دانشگاه باشد و گام‌های موثری در این زمینه برداشته است که از آن جمله می‌توان به انعقاد قرارداد با خانه صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد.
وحدت ادامه داد: جامعه ما اکنون با ازدیاد تحصیل کرده‌های بیکار مواجه است زیرا کمتر به مهارت‌آموزی و کارآفرینی توجه شده است و این دیدگاه باید تغییر کند.
وی افزود: موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) نیز با این دیدگاه فعالیت خود را آغاز کرده است که جوانانی دارای مهارت تحویل بازار کار و اجتماع دهد و محوریت آن بر ارائه مدرک نیست بلکه با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط با صنایع به دنبال تقویت روحیه کارآفرینی دانشجویان است.
او گفت: موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) یزد یکی از موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که از مهر ۱۳۸۴ با حدود هشت دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با ۲۲۰۰ دانشجو در ۳۲ رشته آموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی فعالیت می‌کند.
وی با بیان این که در سال‌های گذشته تقریباً نیمی از دانشجویان این موسسه آموزش عالی بومی و نیمی غیربومی بوده‌اند، از استقبال خانواده‌های یزدی از این مرکز در سال گذشته خبر داد به نوعی که شمار دانشجویان پذیرفته در این مجموعه از طریق آزمون سراسری به ۶۰ درصد افزایش یافته است.
 

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 382 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید