34 درصد فارغ‌التحصیلان بیکار هستند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه در حال حاضر 34 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند، گفت: 60 درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، كورش پرند با اشاره به نرخ رشد بيكاري به عنوان چالش اصلي دنياي امروز، پيرامون فعاليت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در خصوص مدل اجرايي آموزش، توليد، بازاريابي و فروش و كارآفرينان موفق اين حوزه مطالبي را بيان داشت.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: با توجه به اينكه بين رشد اقتصادي و رفع بيكاري رابطه آماري و تحليلي وجود دارد، آخرين آمار نشان مي دهد كه اگر كشور به رشد اقتصادي 7 تا 8 درصدي نرسد نمي توانيم رفع بيكاري و اشتغال پايدار داشته باشيم، مگر با عزم ملی و مدیریت جهادی.
پرند نرخ بیکاری جوانان کشور را 2 برابر متوسط نرخ بیکاری کشور دانست و گفت: بیش از 34 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند.
وی با بیان این مطلب که هرم دانشجویی کشور دچار مشکل شده است خاطر نشان کرد: در بسیاری کشورهای صنعتی جهان به ازای هر 7 تکنسین یک کارشناس وجود دارد که این امر در کشور ما برعکس است یعنی 66 درصد دانشجویان ما کارشناس و کمتر از 23 درصد در مقطع کاردانی تحصیل می کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهم ترین دغدغه این سازمان را نزدیک شدن آموزش ها به بازار کار دانست و گفت: 60 درصد کسانی که از آموزش های تخصصی ما استفاده کرده اند، جذب بازار کار می شوند.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 333 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید