مقرون به صرفه‌نبودن پرداخت وام

محمود گودرزی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص چرایی تاخیر در پرداخت وام ازدواج در دولت یازدهم، گفت:‌ با بانک‌های متعدد به ویژه مدیرعامل بانک مرکزی بارها صحبت کردم، آنها گفته‌اند که برای بانک مقرون به صرفه نیست در مواردی سرمایه‌گذاری کنند که عایدی ندارد.

وی ادامه داد: بانک‌ها در خصوص پرداخت وام ازدواج به جوانان معتقدند در شرایطی که بسیاری از بانک‌ها مقروض هستند لازم نیست که به سمت و سوی پرداخت وام ازدواج حرکت کنند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از آمادگی دولت برای پرداخت وام ازدواج با مکانیزم دیگری خبر داد و افزود: دولت حاضر شده مشابه صندوق مهر امام رضا (ع) که پرداخت وام ازدواج را برعهده داشت، مبلغی را برای پرداخت تسهیلات جوانان درنظر گیرد تا به این ترتیب بتوانیم بخشی از نیازها را پاسخ دهیم، اما کل پاسخگویی به 1.5 میلیون نفر بر فرض پرداخت 3 میلیون تومان وام به هر زوج می‌شود حدود 4500 میلیارد تومان و اگر 6 میلیون تومان باشد رقمی در حدود 9 هزار میلیارد تومان باید به جوانان پرداخت شود که این در توان دولت نیست.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بودجه و اقتصاد کشور پرداخت چنین ارقامی در قالب تسهیلات در توان دولت نیست.

وزیر ورزش و جوانان از عدم همکاری بانک‌ها با وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت:‌ بانک مرکزی می‌گوید ما هیچ تضمینی برای ورود به عرصه پرداخت وام ازدواج نداریم./

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 342 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید