محاکمه عامل جنایت درخیابان فرشته/اخاذی 40میلیونی باپیامک های عاشقانه/زورگیری از زوج‌های جوان در پارک

مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 10 شهریور 1392

 

پسر کینه جو که دوست خود را با شلیک گلوله در خیابان فرشته به قتل رسانده و با خودروی 300 میلیونی مقتول از محل گریخته بود به زودی در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.

به گزارش مهر، چهارم دی سال گذشته ، وقوع یک مورد فوت مشکوک در خیابان فرشته ـ خیابان مریم شرقی به کلانتری101 تجریش اعلام شد . با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جوانی به نام دانیال 24ساله به علت اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است.
با آغاز تحقیقات از اعضای خانواده مقتول ، کارآگاهان دریافتند که خواهر مقتول حدود ساعت 23 پس از مراجعه به خانه، با جسد برادرش در داخل اتاق میهمانی مواجه می شود . خواهر مقتول بعد از تماس تلفنی با پدر خود، موضوع را به اورژانس نیز اطلاع می دهد که با حضور عوامل اورژانس و اعلام خبر مرگ مقتول، بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت های پلیسی به کلانتری 101 اعلام می شود.
در ادامه تحقیقات و بر اساس اظهارات اعضای خانواده مقتول ، کارآگاهان دریافتند که قاتل یا قاتلین پس از ارتکاب جنایت اقدام به سرقت دو عدد شمعدانی به ارزش 20 میلیون تومان ، یک تخته فرش ، یک عدد گیتار برقی ، یک عدد لب تاپ و یک دستگاه خودرو BMW متعلق به مقتول به ارزش تقریبی 300 میلیون تومان کرده اند.
در بررسی محل جنایت هیچگونه آثاری که نشان از درگیری میان مقتول با قاتل یا قاتلین وجود داشته باشد ، کشف نشد . به همین خاطر با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلین از افراد آشنا و به احتمال بسیار زیاد از دوستان مقتول هستند که با استفاده از همین آشنایی و بدون هرگونه تخریب در خانه و یا درگیری با مقتول وارد خانه شده و با استفاده از غفلت مقتول وی را در یک لحظه از ناحیه پشت سر و از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار داده اند.
کارآگاهان اداره دهم در ادامه، با شناسایی تعدادی از دوستان و افراد نزدیک به مقتول در تحقیقات نامحسوس خود دریافتند که یکی از دوستان مقتول به نام محمد 23 ساله از چندی پیش و به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و نگهداری یک قبضه سلاح کمری کرده و در چندین نوبت و برای بزرگ نمایی ، اسلحه را در میان دوستان خود به نمایش گذاشته است.
با شناسایی محمد و با توجه به ارتکاب جنایت با اسلحه کمری ، بلافاصله کارآگاهان محل سکونت او را مورد شناسایی قرار داده و در ادامه دریافتند که وی همزمان با روز جنایت و پس از مراجعه به خانه ، در کمتر از چند ساعت محل سکونت خود را ترک کرده است.
کارآگاهان اداره دهم با شناسایی مخفیگاه محمد در خیابان دامپزشکی و اطمینان از حضور وی، با انجام هماهنگی با مقام قضایی، صبح ششم دی با ورود به مخفیگاه محمد، او را قبل از هرگونه اقدام برای استفاده از سلاح گرم همراه خود دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف گیتار برقی متعلق به مقتول و همچنین مبلغ یک میلیون و 570 هزار تومان حاصل از فروش فرش سرقت شده از محل جنایت شدند.
با توجه به دلایل به دست آمده از محل دستگیری، محمد به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه خود با اعتراف صریح به ارتکاب جنایت ، محل پارک خودرو متعلق به مقتول را نیز به کارآگاهان نشان داد که خودرو BMW نیز در میدان جمهوری ـ خیابان ارومیه کشف شد.
محمد در ادامه اعترافات خود عنوان داشت : با نیت قبلی و به منظور قتل به محل جنایت رفتم و با شلیک گلوله از پشت سر و در حالیکه دانیال بر روی تخت نشسته بود ، وی را به قتل رساندم . قتل را با انگیزه سرقت انجام نداده و سرقت را تنها برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات پلیس انجام دادم.
متهم در خصوص شب جنایت نیز گفت: پس از رسیدن به در خانه دانیال و خوردن مقداری غذا ، در حالیکه پیش از آن تصمیم به کشتن دانیال گرفته بودم به جلو آینه رفته و با استفاده از موقعیت، از پشت سر به دانیال شلیک کرده و او نقش بر زمین شد.
با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت، بازپرس جنایی تهران برای محمد به اتهام سرقت، قتل عمدی و نگهداری سلاح قرار مجرمیت صادر کرد که با تأیید قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
پسر جنایتکار بزودی در شعبه 113 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار می گیرد.

 

پیرمرد 60 ساله در خوی به ضرب گلوله کشته شد
مردی 60 ساله شب گذشته در میدان امام حسین خوی مورد هدف مردی جوان قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.
به گزارش فارس، شب گذشته پیرمردی 60 ساله در میدان امام حسین شهرستان خوی به ضرب گلوله مردی جوان کشته شد.
بنا به گفته کسبه و مغازه‌داران محل وقوع حادثه، مردی جوان از داخل خودروی پیکان با اسلحه پیرمرد 60 ساله را به ضرب گلوله مورد هدف قرار داده و به سرعت از صحنه دور شده است.
بعد از این حادثه بلافاصله مأموران انتظامی، قاضی کشیک و پزشکی قانونی در صحنه حاضر شده و به بررسی چگونگی قتل پرداختند.
به گفته کسبه محل، پیرمرد کشته شده از عشایر ساکن خوی بود.

 

پیامک های عاشقانه ای که 400 میلیون ریال آب خورد
سرهنگ احمدرضارستمی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران، از شناسایی و دستگیری متهم به اغفال دختر جوان و اخاذی 400میلیون ریالی خبر داد و به پایگاه خبری پلیس گفت: در پی مراجعه فردی به مأموران پلیس فتای مازندران مبنی بر اغفال و اخاذی از دختر جوانش، موضوع در دستور کار کارشناسان و مأموران این پلیس قرار گرفت.
مأموران با انجام تحقیقات از شاکی دریافتند، در پی آشنایی دخترشاکی با مردی ناشناس و در ادامه ارتباطات پنهانی تلفنی و پیامکی دخترجوان با این مرد شیطان صفت، متهم به اخاذی با سوء استفاده از اطلاعات شخصی دختر جوان با تهدید و ارعاب در چندمرحله اقدام به اخاذی 40 میلیون تومانی کرده است.
مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق شدند، متهم و همدستش را که اهل یکی از استان های مرکزی کشور بودند شناسایی کنند.
رستمی در ادامه از هماهنگی با مرجع قضایی و دستگیری متهمان در مخفیگاهشان خبر داد و افزود: متهمان پس از دستگیری در تحقیقات اولیه ابتدا منکر ادعای شاکی شده ، اما با توجه به دلایل و مدارک موجود هر دو متهم لب به اعتراف گشوده و به بزه انتسابی اعتراف کردند.
با تشکیل پرونده متهمان به مرجع قضایی معرفی و با قرار 100 میلیون تومان روانه زندان شدند.

 

دستگیری مردان پراید ‌دزد
سرگرد محمد فقیه، رییس کلانتری 139 مرزداران از دستگیری دو مرد میانسال به اتهام سرقت خودرو در شمال غرب پایتخت خبر داد و به ایسنا گفت: در ساعت 6:30 روز نوزدهم مردادماه واحد گشت خودرویی کلانتری هنگام گشت‌زنی در محدوده بزرگراه شیخ فضل‌الله جنوب نرسیده به بزرگراه حکیم به یک دستگاه خودروی پراید هاچ‌بک مشکی رنگ که مقابل آن نیز یک دستگاه سواری سایپا 141 بژ رنگ متوقف شده بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر به بازرسی از دو خودرو پرداختند.
به گفته وی، پس از حضور مأموران در محل مشاهده شد که فردی در حال بازکردن باطری سواری پراید است.
رییس کلانتری 139 مرزداران با بیان اینکه در استعلام‌های انجام گرفته از سوی مأموران در محل مشخص شد که خودروی پراید مشکی رنگ از حوزه کلانتری 124 قهلک به سرقت رفته است، خاطرنشان کرد: پس از اطلاع از سرقتی‌بودن خودرو، مأموران پلیس اقدام به کشیدن اسلحه سازمانی خود کرده و از هر سه سرنشین خودرو خواستند که در یک سمت قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه در همین هنگام یکی از متهمان با سوارشدن در خودروی پراید، اقدام به فرار از محل کرد، افزود: در این حین یکی دیگر از این متهمان به هویت بهروز با دویدن به پشت خودروی در حال فرار، از همدستش خواست که او را هم با خود ببرد.
فقیه با بیان اینکه راننده متواری در خودروی پراید با چندین بار ترمز کردن قصد داشت تا دیگر همدستش را نیز با خود همراه کند، گفت: با توجه به آماده‌شدن سلاح از سوی راننده افسر گشت، فرد دوم از فرار بازماند و به همراه دیگر همدستش به کلانتری منتقل شد.
رییس کلانتری 139 مرزداران با بیان اینکه متهمان هویت خود را محمدرضا 50 ساله و بهروز 54 ساله عنوان کردند، گفت: این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت خودرو و تلاش برای فروش آن اعتراف کردند.
فقیه با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان گفت: پرونده متشکله به همراه دو متهم دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی به پایگاه دوم پلیس‌آگاهی تحویل داده شد.

 

زورگیری مأموران قلابی از زوج‌های جوان در پارک طالقانی
سرهنگ شهریار بشتام، سرکلانتر سوم پلیس‌ پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که با همراهی همدستانش به عنوان مأمور، از دختران و پسران در پارک طالقانی زورگیری می‌کردند.
او در تشریح جزئیات خبر دستگیری این سارق زورگیر در پارک‌جنگلی طالقانی تهران به ایسنا گفت: در پی اعلام خبر از سوی دفتر نظارت هماهنگی ناجا (197) مبنی بر تماس یکی از شهروندان به نام جواد با موضوع اخاذی مأمور انتظامی در پارک طالقانی از همسرش، پرونده‌ای در کلانتری 103 گاندی تشکیل شد.
وی با بیان اینکه مأموران در ابتدا شاکی را به کلانتری احضار و از وی تحقیق کردند، گفت: جواد پس از حضور در کلانتری، به مأموران گفت که حدود یک ماه قبل به همراه همسرش در پارک طالقانی نشسته بود که فردی که خود را که مأمور نیروی انتظامی معرفی کرد، با وی درگیر شده اما زمانی که جواد از مأمور نیروی انتظامی می‌خواهد که به همراهش به کلانتری بروند، این مأمور متواری می‌شود.
سرکلانتر سوم پلیس پایتخت با اشاره به آغاز تحقیقات مأموران گفت: در سوم شهریورماه دو خانم جوان و دو پسر سراسیمه و با ترس به سوی مأموران انتظامی مراجعه و اعلام کردند که چهار مرد شرور قصد اخاذی و زورگیری از آنها را داشتند.
بشتام با بیان اینکه این جوانان اعلام کردند که زورگیران خود را مأمور نیروی انتظامی معرفی کرده‌اند، گفت: این افراد به مأموران عنوان کرد که زورگیران قصد اخاذی از این افراد را داشتند، اما زمانی که متوجه شدند، آنها قصد مراجعه به مأموران پارک را دارند، از محل متواری شدند.
سرکلانتر سوم پایتخت با بیان اینکه مأموران در تحقیقات خود دریافتند که شیوه شگرد متهمان به این نحو است که ابتدا در مکان‌های خلوت، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و سپس در میان درختان سوژه خود را غافلگیر کرده و با عنوان مأمور نیروی انتظامی به آنها نزدیک شده و عنوان می‌کنند که از طعمه‌هایشان عکس و فیلم تهیه کرده‌اند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که زورگیران به این روش از طعمه‌هایشان اخاذی می‌کنند که با تجمیع اطلاعات سرانجام در ساعت 17 سوم شهریورماه عوامل تجسس کلانتری با اطلاع از حضور متهمان در پارک، به محل اعزام و یکی از متهمان که در حال پرسه‌زنی و زیر نظرگرفتن درختان و پسران جوان برای اجرایی‌کردن نیتش بود را شناسایی کردند.
وی با بیان اینکه این متهم متوجه حضور مأموران شده و قصد فرار داشت که مأموران پس از دادن دستور ایست، رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک به سمت وی موفق به دستگیری این متهم شدند، گفت: با دستور بازپرس دادسرای امور جنایی، پرونده به پایگاه سوم پلیس‌آگاهی تهران ارجاع و تلاش برای دستگیری سایر سارقان زورگیر ادامه دارد.

 

حادثه مرگبار برای پدر و پسر در باغ‌انار
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه مرگبار برای پدر و پسری در دهانه چاهی در یک باغ‌انار خبر داد و با بیان اینکه سامانه 125 در ساعت 18:05 روزگذشته از وقوع یک مورد حادثه چاه در جاده خاوران، جاده عباس‌آباد مطلع شد به ایسنا گفت: پس از آن گروه نجات 15 از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.
ملکی محل وقوع حادثه را یک باغ‌انار اعلام‌کرد و گفت: مالک این باغ به همراه پسرش و یک کارگر مشغول لوله‌گذاری در یک چاه آب بودند که ناگهان دستگیره‌های چرخ چاه فلزی با آنان برخورد کرد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آسیب‌دیدگی مالک و فرزندش در جریان این حادثه گفت: آتش‌نشانان با حضور در محل مرد 68 ساله را که از ناحیه کتف راست دچار آسیب‌دیدگی شده بود از دهانه چاه به نزد عوامل اورژانس منتقل کردند.
همچنین گروه دیگری از آتش‌نشانان پسر 42 ساله مالک این باغ را که به شدت از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شده بود به عوامل اورژانس تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی مرگ وی را تأیید کردند.
به گفته ملکی در جریان این حادثه به کارگر مستقر در محل هیچ‌گونه آسیبی وارد نشد.
آتش‌نشانان در ساعت 19 به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 311 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید