اعزام هیأت ویژه پلیس برای رسیدگی به حادثه تصادف در جاده مشهد

سردار اسکندر مومنی، رییس پلیس راهور با بیان اینکه هیأت فنی ویژه برای رسیدگی به تصادف مرگبار در جاده مشهد دیروز جمعه به این استان اعزام شد، در تشریح این حادثه به مهر گفت: ساعت 13 دیروز جمعه یک خودروی سواری به علت خستگی و خواب آلودگی در جاده تهران- مشهد واژگون می شود که بلافاصله نیروهای امدادی برای امدادرسانی در محل مستقر شدند، دقایقی بعد یک دستگاه کامیون که به گفته راننده اش به علت نقص فنی کنترل خود را از دست داده بود با چند خودرو در این مکان تصادف کرده که 10 نفر جانشان را از دست دادند.
راننده کامیون که از این حادثه جان سالم به در برده بود مدعی بود به علت نقص فنی نتوانسته است خودرو را کنترل کند، این در حالی است که هیچ خط ترمزی در محل مشاهده نشده و به احتمال زیاد او نیز دچار خستگی و خواب آلودگی شده است.
به گفته رییس پلیس راهور، هیأت فنی ویژه ای دیروز جمعه از پلیس راهور به محل حادثه اعزام شدند تا علت اصلی را مشخص کنند. اگر علت این حادثه نقص فنی کامیون باشد بدون شک با شرکت سازنده برخورد قاطع می شود.
سردار مومنی با اعلام اینکه در شهریور ماه امسال هر ساعت 371 خودرو در جاده های کشور تردد کرده اند افزود: این آمار سال گذشته 330 خودرو بود که نشاندهنده افزایش 12 درصدی سفرها است. این در حالی است که هر ساعت 1400 خودرو از محور چناران به مشهد تردد می کنند.
وی از کاهش 800 کشته در تصادفات 5 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: شهریور امسال پرترددترین ماه در 10 سال گذشته بوده است این در حالی است که این ماه علاوه برپرتردد بودن پرحادثه نیز هست. به عنوان مثال تا کنون 7.5 میلیون خودرو در جاده مشهد تردد کرده اند که این آمار سال گذشته 6 میلیون تردد بود.
رییس پلیس راه از افزایش 5 هزار نفری پلیس در جاده های کشور خبر داد و افزود: تمهیدات لازم را برای ماه پایانی تابستان در نظر گرفته ایم و با استفاده از سایر نیروهای کمکی راهور اکنون 45 هزار پلیس در جاده های کشور حاضرهستند، ضمن اینکه در طرح تابستانه از 30 فروند بالگرد نیز استفاده می کنیم. پلیس به منظور کاهش تصادفات و حجم ترافیک محدودیتهای تردد زمانی و مکانی را اجرا می کند تا بتواند ترافیک را مدیریت کند. در ماه شهریور هوا گرمتر شده و تمرکز راننده نیز به خاطر نزدیکی به مهرماه و کارهای آن زمان کاهش می یابد، از مردم می خواهیم سفرهای خود را به روزهای پایانی شهریور موکول نکنند.
به گفته مومنی، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز عامل 50 درصد تصادفات جاده ها است و بعد از آن خستگی و خواب آلودگی جزو مهمترین علل است. کسی نمی تواند فکر کند که مرگ برای دیگران است و یک غفلت ساده خسارات جبران ناپذیری را به وجود می آورد. شهریور ماه بسیار گرمی است و به دلیل یکنواخت بودن بسیاری از جاده های کشور خستگی در رانندگان به وجود می آید به همین دلیل از تمامی رانندگان می خواهم به ازای هر دو ساعت رانندگی حتماً 15 دقیقه استراحت کنند.

دیروز سرهنگ رضا سلبی از مرگ 10 تن و مجروحیت پنج تن دیگر در پی تصادف هفت خودرو در جاده مشهد، در کیلومتر 80 جاده سبزوار به شاهرود خبر داد و گفت: در ساعت 12:07 دیروز جمعه در محور مشهد حدفاصل شاهرود به سبزوار یک‌کامیون بنز، یک‌ تریلی ولوو، سه پراید، یک‌پژو 206 و یک‌ پژو پارس باهم تصادف کردند.
به گفته رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا کارشناسان پلیس‌راه علت این تصادف را عدم‌توجه به جلو از جانب راننده کامیون بنز اعلام کردند.

10 کشته و 12 مجروح در تصادف زنجیره ای 7 خودرو
تصادف زنجیره ای 7 خودرو در محور سبزوار - میامی در محدوده استان سمنان، 10 کشته و 12 مجروح برجای گذاشت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، این سانحه مرگبار ساعت 12:7 دیروز جمعه در 25 کیلومتری شهرستان میامی استان سمنان رخ داد.
برابر اعلام پلیس راه استان سمنان، این تصادف بین 7 خودرو شامل یک تریلی، یک کامیون بنز، سه خودروی پراید، یک پژو پارس و یک  پژو 206 رخ داد. شدت حادثه به حدی بود که پس از تصادف، سواری پژو پارس و کامیون، دچار حریق شدند.
بر اثر این سانحه مرگبار متأسفانه 10 نفر از هموطنانمان در دم فوت و 12 نفر نیز مجروح شدند که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.
رییس پلیس راه استان سمنان ، علت بروز این تصادف مرگبار را بی توجهی به جلوی راننده کامیون اعلام کرد.
سرهنگ علیرضا رضوی خبیر رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی یکی از شرکت های خودروساز را علت دیگر بروز این تصادف عنوان و تصریح کرد: شرکت مورد نظر در مرگ پنج نفر از سرنشینان یک خودرو، 50 درصد مقصر است.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 369 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید