نیمه شب گذشته اتفاق افتاد؛ زلزله ۵ ریشتری در اردکان یزد

زمین لرزه ای به بزرگی ۵ ریشتر رباط پشت بادام در استان یزد را لرزاند و بعد از آن یازده پس لرزه این استان را به لرزه درآورد.

 

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، مرکزلرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله ساعت 02:30:41 بامداد امروز چهارشنبه 6 شهریور 1392 در موقعیت 32.76 شمالی و 56.50 شرقی و عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در فاصله‌ 92 کیلومتری رباط پشت بادام یزد، 102 کیلومتری طبس خراسان جنوبی، 103 کیلومتری نایبند یزد و 571 کیلومتری تهران رخ داده است.

بعد از وقوع زلزله 5 ریشتری، 10 پس لرزه به بزرگی 2.4، 1.7، 2.3، 3.2، 1.8، 2.1 ، 1.3، 1.8، 1.7 و 3.0 ریشتر تا ساعت ۰۶:۳۳:۴۳ صبح امروز رباط پشت بادام در استان یزد را لرزانده است.

همچنین پس لرزه 2.7 ریشتری نیز نایبند در استان یزد را لرزانده است.

 

خسارت نداشت

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: زلزله پنج ریشتری بامداد امروز (چهارشنبه) در روستای رباط پشت بادام واقع در شمال شرقی شهرستان اردکان استان یزد، خسارات و تلفات جانی در بر نداشته است.

محمود مظفر افزود: به دنبال وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل شد و هماهنگی های لازم برای اعزام گروه های ارزیاب اعزام سریع جمعیت هلال احمر استان یزد با تجهیزات و امکانات لازم امدادرسانی در منطقه یادشده صورت گرفته است. 

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد‌: در مراحل انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه از سوی گروه های اعزامی کاوش هلال احمر به منطقه زلزله زده مشخص شد، این زمین لرزه هیچگونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است. 

روستای رباط پشت بادام در شمال شرقی اردکان و در ۱۳۰ کیلومتری خرانق در مسیر راه استان خراسان قرار دارد.


 

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 324 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید