آتشی که پاساژ جواد مشهد را تعطیل کرد

مجتبی غلامی، یکی از مغازه داران که در محل حادثه حضور دارد و خود را یکی از نمایندگان مجتمع تجاری جواد معرفی می کند به مهر گفت: نگهبان پاساژ پس از اطلاع از حریق در همان ساعات اولیه که حریق از یکی از مغازه ها شروع شده ضمن اعلام به آتش نشانی بلافاصله برای خاموش کردن آتش سوزی اقدام کرده است.
 آتش سوزی از یکی از مغازه های گلسازی واقع در طبقه پایین مجتمع شروع شده و سپس به دیگر مغازه های اطراف آن سرایت کرده ولی پس از حضور آتش نشان ها از گسترش آتش در این مجتمع و سرایت به طبقه های فوقانی این بازار جلوگیری شده است.
غلامی با اشاره به اینکه در این حادثه هشت واحد صنفی در دو طبقه پایین و همکف به علت آتش سوزی خسارت زیادی را متحمل شده اند افزود: به علت گرمای زیاد شیشه های مغازه ها و تابلو های موجود در پاساژ ذوب شده و تمامی مغازه ها دچار دود گرفتگی شده اند.
وی با تأکید بر اینکه این بازار سیستم اعلام و اطفاء حریق ندارد حضور به موقع آتش نشانها را دلیل مهار شدن سریع آتش و سرایت نکردن آن به طبقات مختلف این بازار دانست.
حسن جعفری، رئیس سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز به مهر گفت: علت حریق پاساژ جواد هنوز مشخص نشده و کارشناسان این سازمان در حال بررسی علت آتش‌سوزی هستند.
وی با اعلام اینکه این مجتمع تجاری برای بررسی بیشتر علت حادثه تا اطلاع ثانوی تعطیل است افزود: این حادثه خسارت جانی در پی نداشته ولی خسارات مالی زیادی در پی داشته که میزان آن در دست بررسی است.
مجتمع بزرگ تجاری امام جواد معروف به پاساژ جواد که یکی از بزرگ ترین مجتمع های تجاری خیابان خسروی در محدوده مرکزی مشهد است دارای سه طبقه و بیش از 150 واحد صنفی است.
مشتریان پاساژ جواد که مهم ترین اصناف آن را صنف خرازی، گلدوزی، گلسازی لوازم خیاطی، ترمه دوزی لباس و طلا سازی تشکیل می دهد امروز پشت درب های بسته ماندند. 

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 354 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید