ریزش ساختمان سازمان بازنشستگی گرگان/ زن جنایتکار شوهرش را کشت/ رها کردن نوزاد 11 ماهه در خیابان

مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 5 شهریور 1392

 

گودبرداری غیر اصولی و عدم نصب سازه نگهبان باز هم حادثه آفرید و موجب ریزش ساختمان سازمان بازنشستگی کشوری در گرگان شد.
صبح روز گذشته گودبرداری غیر اصولی در خیابان ولیعصر گرگان باز هم حادثه آفرید و موجب تخریب ساختمان مجاور شد.
در بازدید ابتدایی خبرنگار فارس در گرگان با مشاهده محل حادثه کاملا مشخص بود علت اصلی حادثه عدم مهار کردن مناسب دیوار ساختمان مجاور بوده است.

یکی از کارگرانی که در این محل کار می‎کرده و در روز حادثه در محل حاضر بوده است به فارس گفت: صبح که برای انجام کار آمدیم متوجه شدیم که دیوار تحمل ندارد و در حال ریزش است.
با توجه به اینکه در ساعت اداری بوده و در ساختمان کناری افراد حضور داشتند سریعا با اطلاع رسانی به آنها ساختمان را تخلیه کرده و لوازم مهم همانند کامپیوتر را نیز از آن محل دور کردیم. خوشبختانه در این حادثه کسی آسیبی ندیده است.
یکی دیگر از کارگران ادامه داد: اگر شهرداری به ما اجازه می‎داد سه روز پشت سر هم کار می‎کردیم این اتفاق نمی‎افتاد. شهرداری تنها در روز جمعه به ما اجازه می‎داد که کار کنیم.
یکی از اهالی آن محل که صبح حادثه نیز در آن کوچه حضور داشت و شاهد ماجرا بود به فارس گفت: از همان روزهای اولی که این گودبرداری انجام شده بود همین دیواری که ریزش کرده است مشخص بود که نم دارد و توان مقاومت در برابر کندن پی به این عمق را ندارد. متأسفانه با توجه به این موضوع مهندس ناظر و مجری کار سازه مقاوم مناسبی را نیز در این پروژه استفاده نکرده اند. حتی در روز حادثه نیز این خیس بودن خاک کاملا قابل مشاهده بوده است.

ریزش ساختمان سازمان بازنشستگی کشوری در گرگان
سیدپیام حسینی، رییس دفتر نمایندگی مرکز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در خصوص این حادثه اعلام کرد: گودبرداری غیر اصولی و عدم نصب صحیح سازه‌های نگهبان باعث ریزش ساختمان مسکونی مجاور شده است. ساختمان فرو ریخته خود قدیمی ساز بوده و هیچ اسکلتی نداشت. البته باید سازه‌های نگهبان به درستی توسط مالک اجرا می‌شد تا شاهد وقوع این حادثه نباشیم.

ریزش ساختمان سازمان بازنشستگی کشوری در گرگان
محمد آریان‎نیا، مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به فارس گفت: با توجه به اینکه بازرسان سازمان بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل حاضر بوده‎اند، موضوع در حال برسی است. در چنین حوادثی نیاز است تا گزارش ناظر و مجری پروژه نیز بررسی شود. در صورتی که کوتاهی در نظارت و یا عملکرد عوامل تحت امر سازمان نظام مهندسی ساختمان در پروژه باشد با آنها برخورد خواهد شد.

 

سناریوی زن جنایتکار برای قتل همسرش
زن جنایتکار که با صحنه سازی سعی داشت قتل همسرش را خودکشی نشان دهد پس از محاکمه در دادگاه کیفری به سه سال حبس محکوم شد.
به گزارش مهر، سال 90 زنی در تماس با پلیس شیراز ادعا کرد همسرش خودکشی کرده است. در ادامه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی در محل جنایت حاضر شده و با جسد مرد جوانی رو به رو شدند که با ضربات چاقو از پا در آمده بود.
مأموران در ادامه از همسر این زن به نام ناهید تحقیق کردند که او درباره حادثه گفت : همسرم بعد مرگ مادرش دچار مشکلات روحی و روانی شده بود. او در خانه گوشه گیر شده بود و مدام از خودکشی حرف می زد. من حرف هایش را جدی نمی گرفتم و فکر می کردم بعد از مدتی به حالت اول برگردد. اما امروز از آشپزخانه کاردی برداشت و چند ضربه به بدنش وارد کرد. من خواستم او را منصرف کنم اما دیر شده بود.
پس از تحقیقات محلی جسد مهدی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران به تجسس های خود ادامه داند. بررسی های مأموران نشان می داد ناهید و مهدی از مدت ها قبل با هم اختلاف داشتند و بعد از مرگ مادر مهدی اختلافات آنها شدت پیدا کرده بود.
از سوی دیگرپزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرد، مرد جوان قبل از مرگ دچار مسمومیت دارویی شده بود و نحوه ضربات وارد شده به بدنش خودزنی نمی باشد.
با افشای این موضوع زن جوان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت که سرانجام لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش اعتراف کرد.
پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد.
هفته گذشته متهم به ریاست قاضی عرفانی زاده و با حضور چهار مستشار خود- فارسی، رستگاری، مظفر و خسروانی- پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: با توجه به فوت اولیای دم مقتول و رضایت فرزندانش ناهید از جنبه عمومی جرم محاکمه می شود.
در ادامه رییس دادگاه با تفهیم اتهام به ناهید از او خواست از خود دفاع کند. زن جوان هم پس از قرار گرفتن در جایگاه متهم گفت: من و همسرم با هم اختلاف زیادی داشتیم. این اختلاف همزمان با به دنیا آمدن آخرین فرزندمان بالا گرفت. پس از تولد فرزندمان، مادرشوهرم جان باخت و مهدی مدعی بود این نوزاد نحس است. این حرف ها زندگی مان را سیاه کرده بود. روز حادثه به مهدی گفتم بیا خودکشی کنیم. او به خاطر مشکلات روحی که پیدا کرده بود قبول کرد.
متهم ادامه داد: اول به او قرص دادم که همسرم قرص ها را خورد اما چند دقیقه بعد حالش بد شد. نمی دانستم چکار کنم به همین خاطر از آشپزخانه کاردی برداشته و پنج ضربه به او زدم. وقتی از مرگش مطمئن شدم با پلیس تماس گرفتم و به دروغ گفتم مهدی خودکشی کرده است. من قصد کشتن او را نداشتم اما رفتارش باعث شد این نقشه را طراحی کنم. حالا هم از کارم پشیمانم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و ناهید را به سه سال حبس محکوم کردند. 

 

دستگیری عاملان بلوتوث سیاه در نظام‌آباد
سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت از دستگیری دو تن از اراذل و اوباش سطح دو منطقه نظام‌آباد خبر داد که ضمن آزار و اذیت دختری جوان، از وی فیلم مستهجن تهیه و منتشر کرده بودند.
سرهنگ ابوالقاسم باقری‌شاد در تشریح خبر دستگیری عاملان انتشار بلوتوث سیاه به ایسنا گفت: چندی پیش دو تن از اراذل و اوباش سطح دو حوزه استحفاظی کلانتری 106 نامجو، دختر جوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، سپس با تهدید چاقو از وی فیلم مستهجن تهیه و از طریق بلوتوث منتشر کرده بودند.
وی با بیان اینکه فرزاد و مجید معروف به «مجید بازار روز» از افراد شرور منطقه نظام‌آباد و گرگان هستند، گفت: این افراد چندی پیش دختری 17 ساله را به منزلی در آدرس خیابان نامجو که به صورت مجردی بود، برده و او را مورد آزار و اذیت قرار دادند و با تهدید چاقو از وی فیلم مستهجن تهیه کرده و با بلوتوث منتشر کردند.
سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت با بیان اینکه شاکیه با مراجعه مستقیم به دادگاه کیفری استان تهران و سپس اداره شانزدهم پلیس آگاهی اعلام شکایت کرده و حکم جلب و دستگیری متهمان از طریق شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به مأموران اطلاعات کلانتری 106 ارجاع داده شد، گفت: تحقیقات برای شناسایی محل اختفای متهمان که مدتی متواری بودند، آغاز شد و سرانجام این دو متجاوز به عنف در دوم شهریورماه دستگیر شدند.
وی در مورد چگونگی دستگیری این افراد، گفت: در ساعت 14:15 همان روز اطلاع داده شد که فرزاد در خیابان اجاره‌دار با موتورسیکلت هوندا به صورت خلاف جهت در حال تردد است که مأموران به محل اعزام و وی را دستگیر کردند و پس از آن محل اختفای مجید نیز از طریق متهم دستگیر شده شناسایی شد و مأموران برای دستگیری وی به محل حادثه اعزام شدند که وی با رؤیت مأموران اقدام به فرار کرد که مأموران با شلیک یک تیرهوایی، «مجید بازار روز» را دستگیر کردند.
به گفته سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت، متهمان برای سیر مراحل قانونی و تکمیل تحقیقات تحویل کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ شدند. 

 

اعتراف کارمند متخلف بانک به اختلاس 3میلیاردی
کارمند یکی از بانک‌های دولتی در تربت‌حیدریه با سوء‌استفاده از موقعیت شغلی خود بیش از سه میلیارد ریال اختلاس کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدامین شاهرخی در تشریح این خبر گفت: در پی دو فقره شکایت از یکی از بانک‌های دولتی تربت حیدریه مبنی بر اختلاس یکی از کارمندان بانک، کارآگاهان پلیس‌آگاهی این فرماندهی تحقیقات را در این باره آغاز کردند.
با شروع تحقیقات، کارآگاهان پلیس‌آگاهی مدارک و مستندات لازم را جمع‌آوری و با هماهنگی‌قضایی، فرد متخلف را دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند.
متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود که با مشاهده مستندات و ادله روشن پلیسی به اختلاس بیش از سه میلیارد ریال اعتراف و اظهار داشت که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی با همکاری همسرش و معرفی غیرقانونی او به نام شخصی دیگر در دو مرحله این مبلغ را از حساب خارج کرده است.
انگیزه اصلی متهم از اختلاس کسب مال به نفع خویش است که در همین رابطه متهم در مدتی کوتاه بیش از سه میلیارد ریال را به صورت غیرقانونی اختلاس کرده است.  
پس از تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی متهمان با صدور حکم قضایی روانه زندان شدند.

 

مهارشدن آتش کارخانه رنگ سازی در ارومیه
رستمی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی ارومیه با اعلام اینکه آتش سوزی یک واحد تولید رنگ در ارومیه مهار شد، به واحد مرکزی خبر گفت: آتش سوزی گسترده دوشنبه شب این کارخانه در نزدیکی روستای بالانج ارومیه روی داد که امدادگران آتش نشانی با بهره گیری از 18 دستگاه ماشین اطفای حریق در محل آتش سوزی حضور یافتند و پس از سه ساعت تلاش آتش را مهار کردند.
بر اثر آن انبار این کارخانه با مقدار بسیاری رنگ و یک دستگاه خودروی پیکان کامل در آتش سوخت.
میزان خسارت و علت حادثه در دست بررسی است.

 

رها کردن نوزاد 11 ماهه در خیابان
رضا کرد، رییس بیمارستان امام‌خمینی(ره) خاش از خدمات‌دهی به نوزاد 11 ماهه رها شده در یکی از خیابان‌های این شهر خبر داد و به ایسنا گفت: این کودک تحت نظر کادر درمانی قراردارد تا چند روز آینده تحویل مراکز خدماتی بهزیستی می‌شود.
پزشک مامای این بیمارستان تشخیص داد که این نوزاد 11 ماه قبل در این مرکز متولد شده و مسئولان به دنبال پیداکردن مادر این کودک هستند.
مأموران کلانتری 11 خاش این کودک را داخل جعبه‌ای پیدا کردند.

 

چاه جایگاه سوخت کودک 5 ساله را بلعید
پسر بچه پنج ساله ای به علت سقوط در چاه آب یک جایگاه سوخت در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی جان باخت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جاویدمهری در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش فوریت های پلیسی 110 مبنی بر سقوط پسربچه ای 5 ساله در یکی از چاه های جایگاه سوخت در شهرستان مانه و سملقان ، بلافاصله مأموران انتظامی و هلال احمر در محل حاضر شدند.
مأموران انتظامی این فرماندهی با کمک عوامل هلال احمر موفق شدند کودک 5 ساله را که در چاهی به عمق 14 متری سقوط کرده بود زنده بیرون بیاورند و بلافاصله کودک را به اورژانس بیمارستان منتقل می کنند اما متأسفانه با وجود صدمه های وارده، کودک جان خود را از دست داد.
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان ، این خانواده مشهدی که جهت سوختگیری اتومبیل خود به پمپ بنزین مراجعه کرده بودند فرزندشان بدور از چشم خانواده به محوطه جایگاه سوخت رفت و به درون چاه بدون محافظ در آن نقطه سقوط کرد.
علت اصلی این حادثه نداشتن حفاظ چاه آب پمپ بنزین شهرستان مانه و سملقان بوده است.

 

تاجران مراقب کلاهبرداری اینترنتی هکرها باشند
قوه قضاییه به تاجران ایرانی هشدار داد در حین معامله با طرف‌های خارجی مراقب کلاهبرداری هکرها باشند.
به گزارش فارس،‌ اخیراً تعداد قابل توجهی از تجار ایرانی از هک شدن رایانامه‌های خود توسط هکرهای حرفه‌ای بین المللی و پرداخت مبالغی به حساب‌هایی که توسط هکرها معرفی شده بود خبر داده‌اند.
این تجار اظهار می‌دارند به هنگام نامه نگاری اینترنتی با طرفهای کاری خود، شماره حساب هایی از سوی آنها اعلام و از آنها خواسته شده است نسبت به واریز مبالغ خرید به آن حسابها اقدام نمایند ولی زمانیکه خریداران ایرانی با فروشندگان خارجی تماس می‌گیرند متوجه می‌شوند که شماره حساب‌های اعلام شده متعلق به فرشندگان خارجی مورد نظرنبوده و در واقع آنها قربانی جرایم اینترنتی شده‌اند.
اداره کل امور بین الملل قوه قضاییه ضمن هشدار به اشخاصی که معاملات خود را از طریق شبکه مجازی (اینترنت) انجام می‌دهند، درخواست دارد قبل از واریز پول به شماره حسابهای اعلام شده در رایانامه به نحوی از تعلق شماره حساب به صاحب کالا اطمینان حاصل کنند.
 

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 360 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید