دادگاه حکم داد: قدیمی ترین زندانی زن پس از 20 سال آزاد می شود

سرانجام قدیمی ترین زن زندانی با رضایت اولیای دم آزاد می شود.

 

قدیمی ترین زندانی زن ایران پس از 20 سال سرانجام با رضایت اولیای دم آزاد می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز  دور جدید محاکمه قدیمی ترین زندانی زن به نام فاطمه مطیع در شعبه 106 دادگاه عمومی - جزایی شهر ری برگزار شد.در ابتدای این جلسه فاطمه همچنان بر بی گناهی خود اصرار کرد و گفت: من مرتکب قتل نشده ام.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل فاطمه درباره این جلسه گفت:ما برای اثبات بی گناهی فاطمه به دادگاه رفته بودیم اما رئیس دادگاه از قبل با خانواده مقتول صحبت کرده بود و رضایت را گرفته بود،چون ممکن بود دوباره پرونده دچار مشکل شود و بلاتکلیف باقی بماند.

سرانجام اولیای دم مقتول 20 سال پس از این جنایت اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به اعلام گذشت هستند.
خرمشاهی با بیان اینکه دیه مقتول از ستاد دیه کشور و کمک خیرین پرداخت می شود گفت:تا دوهفته آینده فاطمه مطیع از زندان آزاد خواهد شد.

وی افزود: با رضایت اولیای دم موضوع رسیدگی به اتهام از جنبه عمومی جرم مطرح است که با توجه به 20 سال زندانی بودن موکلم او پس از پرداخت دیه آزاد خواهد شد.

فاطمه متهم بود تیر ماه سال 72 دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است.فاطمه - 53 ساله - که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت ، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند.

این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند. فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.

در ادامه فاطمه هشت بار به قصاص محکوم شد و یک بار هم از اتهام قتل تبرئه شد که تمام احکام در دیوان عالی کشور نقض شد.در آخرین دور محاکمه پرونده به شعبه 106 دادگاه عمومی شهرری فرستاده شد و امروز فاطمه بار دیگر از خود دفاع می کند.وکیل فاطمه پیش از این اعلام کرده بود، به احتمال زیاد تکلیف پرونده با مراسم قسامه مشخص شود. 

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 361 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید