13 اتهام در پرونده جرائم اقتصادی ۳۰۰ میلیارد تومانی فارس

خبر جنوب نوشت:

 

فرمانده انتظامی فارس در واکنش به اظهار نظرهای اخیر استاندار فارس که گفته بود «اختلاس 300 میلیارد تومانی در فارس صحت ندارد»، گفت :اختلاس تنها یکی از 13 اتهام موجود در پرونده جرائم اقتصادی این استان است .

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: جرایم اقتصادی که چندی پیش پیرامون آنها اطلاع رسانی شد شامل 13 جرم است که فقط یکی از آنها اختلاس است.

سردار سجادیان با اشاره به این که پرونده های مربوط به این جرایم در اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس فارس موجود است، اظهار داشت: چنانچه در این خصوص سؤالاتی وجود داشته باشد مراتب از این مرجع قابل پیگیری است.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: 13 مورد اتهامی مربوط به پرونده های جرایم اقتصادی شامل پولشویی، ارتشا، اختلاس، احتکار، زمین خواری، اخلال در نظام اقتصادی، تسهیلات غیرمجاز بانکی، تبانی در معاملات دولتی و... است.

وی تأکید کرد: پلیس فارس برای برخورد با افراد خاطی و متخلف در حوزه جرایم اقتصادی نیز مانند سایر جرایم وارد عمل شده و برخورد قانونی به عمل خواهد آورد.

به گفته وی چندی پیش برخی از خبرگزاری ها بدون توجه به مطالب اعلام شده از سوی فرمانده انتظامی استان فارس صرفاً به اختلاس اشاره کرده بودند که این امر از منظر حوزه خبرنگاری کار صحیحی نیست. اختلاس یکی از موارد اتهامی است و مبالغ اعلام شده در خبرگزاری ها مربوط به 13 مورد اتهام جرایم اقتصادی بوده و صرفاً مساله اختلاس نیست.

سردار سجادیان اضافه کرد: بر این اساس تمام پرونده ها دارای سابقه بوده و تحت رسیدگی است.

گفتنی است در هفته ای که گذشت سردار سجادیان از رقم خوردن 51 پرونده جرایم اقتصادی شامل پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی، زمین خواری، ارتشا، احتکار، اختلاس، فرار مالیاتی و... پرده برداشت.

فرمانده انتظامی استان فارس، مبالغ جرائم اقتصادی این پرونده ها را 291 میلیارد و 909 میلیون و 918 هزار و 552 تومان اعلام کرد. این جرایم اقتصادی توسط دایره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی کشف شد. 

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 354 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید