آماری از ظرفیت پذیرش در دکتری 92

«حسین توکلی» روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در تشریح جزییات برگزاری آ‍زمون دکتری امسال اظهار داشت: در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز (PHD) سال ۱۳۹۲ تعداد ۲۱۷ هزار و ۸۶۶ نفر ثبت نام کردند که ۸۹ هزار و ۶۹۵ نفر آن‌ها (۴۱ و ۱۷ صدم درصد) زن و ۱۲۸ هزار و ۱۷۱ نفر (۵۸ و ۸۳ صدم درصد) مرد بودند.
وی افزود: آمار داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۲ نسبت به آمار داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۱ تعداد ۳۹ هزار و ۴۱۳ نفر بیشتر است.
توکلی خاطرنشان کرد: آزمون اختصاصی و استعداد تحصیلی در نوبت صبح و آزمون زبان خارجی داوطلبان دکتری نیمه متمرکز در نوبت بعدازظهر روز جمعه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۱ در ۳۷ شهرستان و ۱۱۴ حوزه امتحانی برگزار شد و جمعا ۱۷۶ هزار و ۷۴۷ نفر (۸۱ و ۱۳ صدم درصد) در جلسه آزمون حاضر و ۴۱ هزار و ۱۱۹ نفر (۱۸ و ۸۷ صدم درصد) غائب بودند.
وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان حاضر در جلسه آزمون دکتری، ۷۳ هزار و ۹۳۷ نفر را داوطلبان زن و ۱۰۲ هزار و ۸۱۰ نفر را داوطلبان مرد تشکیل می‌دادند و به عبارت دیگر، ۴۱ و ۸۳ حاضران در جلسه آزمون، زن و ۵۸ و ۱۷ صدم درصد آن‌ها مرد بودند.
سخنگوی سازمان سنجش به اعلام نتایج اولیه داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۲ اشاره کرد و گفت: از مجموع داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۴۵ هزار و ۴۳۸ نفر (۲۵ و ۷۱ صدم درصد حاضرین) مجاز به انتخاب رشته شدند که ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفر (۳۸ و ۱۳ صدم درصد) زن و ۲۸ هزار و ۱۱۴ نفر (۶۱ و ۸۷ صدم درصد) مرد بودند.
وی یادآور شد: براساس برنامه زمانی اعلام شده، مجازین به انتخاب رشته در آزمون دکتری ضرورت داشت پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی در سایت سازمان سنجش و با توجه به اطلاعیه‌های منتشره این سازمان نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل‌های امتحانی مربوطه از روز سه شنبه، ۲۷ فروردین تا شنبه، ‌۳۱ فروردین ماه ۹۲ اقدام و کدرشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج کنند.
توکلی ادامه داد: از مجموع ۴۵ هزار و ۴۳۸ نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری، تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۴ نفر (۸۱ و ۷۲ صدم درصد مجازین) در مهلت تعیین شده انتخاب رشته خود را انجام دادند که ۱۴ هزار و ۲۳۸ نفر آن‌ها زن و ۲۲ هزار و ۸۹۶ نفر مرد بودند.
به گفته وی، از مجموع افرادی که در آزمون دکتری انتخاب رشته کردند تعداد ۲۱ هزار و ۲۰۳ نفر (حدود ۵۷ درصد) در ردیف معرفی شدگان برای شرکت در مصاحبه یک تا پنج کدرشته محل قرار گرفتند.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 353 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید