پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی


پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی اتواتر و کارملیn

مشخصات فایل پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی

نام نویسنده:
اتواتر و کارملی
سال انتشار:
تعداد سوالات:
8
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی تک مولفه ای است

قالب فایل سوالات پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی

روش نمره گذاری پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی

تقاضاهای شغلی که عمدتا همان عوامل استرس آور در محیط کار هستند، تبعات متعدد و فراوانی دارند. از میان این تبعات گسترده و فراوان می توان بر کاهش احساس انرژی و افزایش رفتارهای انحرافی اشاره کرد. احساس انرژی در واقع نقطه مقابل خستگی و فرسودگی است که طی آن فرد در خود نیرو و توان انجام کارها را همراه با سرزندگی کاری تجربه می کند(اتواتر و کارملی[1]، 2009). شواهد پژوهشی در دسترس حاکی از آن است که تقاضاهای شغلی بعنوان عوامل استرس آور کاری، همراه با عدم حمایت اجتماعی در محیط کار با احساس خستگی، نقطه مقابل احساس انرژی محسوب می شود، دارای رابطه مثبت است(گل پرور و ادیبی، 1389). در معنایی واضح تر، وقتی فرد با عوامل استرس آور و متعددی مواجه می شود، بتدریج از سطح انرژی اش کاسته شده و بدین ترتیب احساس خستگی و فشار روانی و فیزیولوژیک را تجربه می کند(گل پرور، پاداش و آتش پور، 1389).

علاوه بر شواهد پژوهشی، از طریق نظریات مطرح در عرصه منابع، تقاضاها و عملکرد شغلی(نظیر نظریه منابع--->تقاضاهای شغلی---> عملکرد) نیز به خوبی می توان رابطه بین استرس شغلی با احساس انرژی را تبیین نمود. بر اساس نظریات منابع-تقاضاهای شغلی، وقتی افراد با حالت عدم تناسب میان منابع در دسترس خود برای انجام وظایف و کارها با تقاضاهای معطوف به کارها و مسئولیتهای شغلی شان مواجه می شوند، تحت فشار قرار می گیرند و از این طریق نیرو و توان کاری آنها در قالب احساس انرژی تضعیف می شود(باباکاس و همکاران، 2009). به دنبال کاهش سطح احساس انرژی، سه رخداد رفتاری، یعنی رفتارهای انحرافی، رفتارهای مدنی-سازمانی و خلاقیت احتمال وقوعشان دستخوش تغییر می شود.

 

مقاله اصلی فارسی پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی نیز در داخل فایل قرار گرفته است که به محض پرداخت موفق به ایمیل شما ارسال می شود.

[1] - Atwater & Carmeli

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه احساس انرژی اتواتر و کارملی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: