اعتباریابی مقیاس رفتار چالش‌انگیز فرزند برای مادران با فرزند دارای نیازهای ویژه


تعریف مفهومی اعتباریابی مقیاس رفتار چالش‌انگیز فرزند برای مادران با فرزند دارای نیازهای ویژه

معرفی اعتباریابی مقیاس رفتار چالش‌انگیز فرزند برای مادران با فرزند دارای نیازهای ویژه

پژوهش حاضر با هدف بررسی اعتباریابی مقیاس رفتار چالش ­انگیز فرزند(CCBS) برای مادران با فرزند دارای نیازهای ویژه انجام گرفته است. مطالعه­ ی انجام شده، بررسی توصیفی- پیمایشی از نوع ابزارسازی و اعتبارسنجی بود. نمونه­ ی پژوهش شامل 100 نفر از مادران با فرزند دارای نیازهای ویژه بود که به شیوه­ ی نمونه­ گیری در دسترس انتخاب شدند. پرسشنامه­­ های پژوهش شامل مقیاس رفتار چالش­ انگیز فرزند(CCBS)، پرسشنامه­ ی توانایی­ها و مشکلات (SDQ) و مقیاس رضایت از زندگی (SWLS) بود.ضرایب همسانی درونی مقیاس(CCBS) در حد بالایی به دست آمد. محاسبه ­­ی ضریب آزمون- بازآزمون به فاصله یک ماه مطلوب و بالا بود(001/0>P). آزمون KMO برابر با 86/0 و در سطح مطلوب بود و آزمون کرویت بارتلت از نظر آماری معنی­دار بود. نتایج تحلیل عاملی وجود یک عامل در گویه­ ها را تایید نمود که 41/43% از واریانس کل مقیاس را تبیین کرد. تحلیل عامل تاییدی، نتایج حاصل از تحلیل عامل به روش چرخش اوبیلمن را تایید کرد و مدل به دست آمده با داده­ های پژوهش برازش داشت. همچنین همبستگی معنی­دار نمرات پرسشنامه CCBS با نمرات پرسشنامه ­های SDQ و SWLS روایی همگرا، واگرا و همزمان مقیاس را تایید کرد.یافته­ های پژوهش بیانگر این است که نسخه ­ی فارسی مقیاس CCBS از خصوصیات روان­سنجی قابل قبولی برخوردار است.

برای دانلود مقياس رفتار چالش انگيز فرزند(CCBS)  اینجا کلیک کنید. 

برای دانلود پرسشنامه توانايي ها و مشکلات (SDQ) اینجا کلیک کنید.

برای دانلود مقياس رضايت از زندگي (SWLS) اینجا کلیک کنید

قیمت به تومان:
1,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره اعتباریابی مقیاس رفتار چالش‌انگیز فرزند برای مادران با فرزند دارای نیازهای ویژه

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: