مقیاس سوگ پیش از موعد سرطان کودکان اندروز، سینگ و بوند


مقیاس سوگ پیش از موعد سرطان کودکان اندروز، سینگ و بوند اندروز، سینگ و بوندn

تعریف مفهومی مقیاس سوگ پیش از موعد سرطان کودکان اندروز، سینگ و بوند

معرفی مقیاس سوگ پیش از موعد سرطان کودکان اندروز، سینگ و بوند

این پرسشنامه دارای 40 سوال می باشد که در مقیاس 9 درجه ای لیکرت(از کاملا موافق تا کاملا مخالف ) ساخته شده است و کلا 20 نوع سازو کار رد در سه سبک دفاعی رشد یافته ، رشد نایافته و نوروتیک می سنجد، به طوری که هر دو سوال یک ساز و کار را می سنجد. ساز و کارهای دفاعی رشد یافته بهنجارند و شامل این ساز و کارها می شود: والایش، فرونشانی، پیش بینی و شوخ طبعی. سا و کارهای دفاعی نوروتیک و رشد نایافته به عنوان ساز و کارهای غیر انطباقی و غیرنرمال شناخته می شوند که سازو کارهای دفاعی نوروتیک شامل این موادر می شند: آزمانی سازی، واکنش وارونه، نوع دوستی کاذب و ابطال. ساز کارهای دفاعی رشد نایافته نیز شامل فرافکنی، پرخاشگری نا فعال، برون ریزی، مجزا سازی، ناارزنده سازی، خیال پردازی اوتیستیک، انکار، جابجایی، دوپارگی، بدنی سازی، دلیلتراشی و افتراق می باشد(مرادی، 1390؛ به نقل از مظفری، 1392). 8 سوال این پرسشنامه مربوط به سبک دفاعی رشد یافته، 8 سوال مربوط به سبک دفاعی نوروتیک و 24 سوال مربوط به سبک دفاعی رشد نایافته می باشد.

اندروز و همکاران(1993؛ به نقل از حیدری نسب و همکاران، 1386) پایایی (اعتماد) این پرسشنامه را از طریق همبستگی های بین آزمون و آزمون مجددبین 46/0 تا 86/0 و روایی (اعتبار ) پرسشنامه را از طریق آلفای کرونباخ برای سبکهای رشد یافته، رشدنایافته و نوروتیک به ترتیب 68/0، 80/0 و 58/0 گزارش نمودند. اعتبار و پایایی این فرم در تحقیقات متعدد دیگر نیز مورد وارسی و تایید قرار گرفته است(نیشی مورا، 1998؛ سامالتی و همکاران، 2003؛ روتا و همکاران، 2006؛ ناصربخت و همکاران، 1996؛ تریجسبرگ و همکاران، 2000؛ باند، 2004؛ به نقل از حیدری نسب و شعیری، 1390).

 

. پایایی این پرسشنامه در ایران توسط حیدری نسب و همکاران(1386) به وسیله آلفای کرونباخ و آزمون-بازآزمون مورد بررسی قرار گرفت. ضریب پایایی و آلفای کرونباخ در گروه های مطالعه به تفکیک در دانش آموزان و دانشجویان و جنسیت گروه نمونه گیری نشان می دهد که بالاترین آلفای کل در مردان دانشجو(81/%) و پایین ترین آلفای کل در زنان دانشجو (69%) مشاهده می شود. پایایی و آلفای کرونباخ سبکهای دفاعی نشان می دهد بالاترین آلفا مربوط به سبکهای رشد  نایافته(72%) و کمترین آن مربوط به سبک روان آزرده(50%) است. نتایج مربوط به بازآزمایی سبکهای دفاعی در دانشجویان نشان میدهد که تمام همبستگی های پرسشنامه سبکهای دفاعی معنادار می باشند. بنابراین پرسشنامه از پایایی مطلوبی برخوردار است. همچنین، حیدری نسب و همکاران(1386) برای بررسی روایی محتوا، از نظر متخصصان در مورد ارتباط ماده های پرسشنامه با تعاریف ارائه شده در مورد مکانیزمهای دفاعی استفاده کردند، جهت بررسی روایی همگرا، همبتسگی بین عاملهای نئو و پرسشنامه سبکهای دفاعی مورد مطالعه قرار دادند و برای بررسی روایی سازه نیز از همبستگی بین ماده های پرسشنامه با مکانیزمها و سبکهای دفاعی مرتبط استفاده کردند. توافق بالای نظر متخصصان در مورد ارتباط ماده های پرسشنامه سبکهای دفاعی با تعاریف ارائه شده در مورد مکانیزمهای دفاعی در منابع معتبر، وجود همبستگی های قابل قبول بین عاملهای نئو و پرسشنامه سبکهای دفاعی و نیز همبستگی بالا بین ماده های پرسشنامه با مکانیزمها و سبکهای مرتبط، نشانه روایی قابل قبول این پرسشنامه می باشد(حیدری نسب، منصور، آزاد فلاح و شعیری، 1386).

در پژوهش بشارت(1387)نیز ضریب الفای کرونباخ پرسشهای هر یک از سبکهای رشدیافته، رشد نایافته و نوروتیک فرم فارسی مقیاس در یک نمونه دانشجویی برای کل ازمودنی ها به ترتیب 75/0، 73/0 و 74/0 بود که نشانه همسانی درونی رضایت بخشی است و پایایی بازازمایی این پرسشنامه برای یک نمونه 30 نفری در دو نوبت با فاصله چهار هفته برای کل آزمودنی ها 82/0 بود.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره مقیاس سوگ پیش از موعد سرطان کودکان اندروز، سینگ و بوند

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: