مقیاس رفتار چالش انگیز کودک


مقیاس رفتار چالش انگیز کودک بروك- تیلور، لو، هیوایی و پالانتn

مشخصات فایل مقیاس رفتار چالش انگیز کودک

نام نویسنده:
بروك- تیلور، لو، هیوایی و پالانت
نام لاتین:
The Child's Challenging Behavior Scale -CCBS
سال انتشار:
2009
تعداد سوالات:
11
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

مقیاس رفتار چالش انگیز کودک تک مولفه ای می باشد.

قالب فایل سوالات مقیاس رفتار چالش انگیز کودک

روش نمره گذاری مقیاس رفتار چالش انگیز کودک به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی مقیاس رفتار چالش انگیز کودک

"رفتار چالش انگیز" با رفتارهای تربیتی - فرهنگی نابهنجار که از لحاظ نوع، شدت، مدت یا از لحاظ فیزیکی و شناختی مخاطرات زیادی را در فرد به وجود می آورد یا رفتارهایی که میزان استفاده از رفتارهای معمولی و بهنجار را محدود می کند، تعریف می گردد. «رفتار چالش انگیز» اغلب خود را در کودکان با نیازهای ویژه نشان میدهد؛ هر چند این رفتارها می تواند در دیگر افراد نیز ظاهر گردد (امرسون ، ۲۰۰۱). با پیشرفت های روز افزونی که روان شناسی در طول یک ربع قرن گذشته داشته است، این حقیقت حقیقت روز به روز روشن تر شده که کیفیت مراقبت مادر در اولین سال های زندگی در سلامت روحی آینده کودک اهمیت حیاتی دارد (بالبی ،۱۹۸۲). مادر از همان آغاز تولد فرزندش نقش بسیار بسیار مهمی را در تحول وی ایفاء می کند و توانمندی های ویژه ای را در فرزندش به وجود می آورد که این توانمندیها او را در سازگاری هرچه بیشتر با خود و محیط پیرامون یاری می دهد (کاسیدی و شاور ،۱۹۹۹). برای سنجش رفتار چالش انگیز کودک از  پرسشنامه رفتار چالش انگیز کودک استفاده می شود.

معرفی مقیاس رفتار چالش انگیز کودک

مقیاس رفتار چالش انگیز (CCBSجهت سنجش و ارزیابی توانمندی کنترل رفتار چالش انگیز فرزند برای مادران با فرزند دارای نیازهای ویژه برای گروه سنی ۱۸- ۵ سال طراحی شده است. این مقیاس توسط مادر تکمیل می شود و شامل ۱۱ گویه است. پرسشنامه رفتار چالش انگیز  بر روی کودکان با نیازهای ویژه (فلج مغزی ، درخودمانده، نشانگان آسپرگر، اختلالات زبانی، کم توانی ذهنی، مشکلات حسی (نابینایی / ناشنوایی)، نشانگان داون ، صرع، اختلال کمبود کمبود توجه بیش فعالی، اختلالات روان شناختی (اضطراب، افسردگی و اختلال بی اعتنایی مقابله ای) مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. نسخه ی اولیه ی این مقیاس شامل ۱۲ گویه بوده است. سازندگان مقیاس، آن را بر روی ۱۵۲ مادر مورد بررسی قرار دادند. نتایج تحلیل عوامل به روش مولفه های اصلی و چرخش اوبیلمن، وجود یک عامل در گویه ها را تایید نموده است. از بین ۱۲ گویه، یک گویه به دلیل بار عاملی پایین از مجموع گویه ها حذف گردیده است. 

لازم به ذکر است این مقیاس برای مادران با فرزند دارای نیازهای ویژه طراحی گردیده است و ویژه کودکان و دانش آموزان بدون نیازهای ویژه نیست.

مختصری در مورد روش نمره گذاری مقیاس رفتار چالش انگیز کودک

برای نمره گذاری هر گویه، درجه ای بین ۵-۱ (کاملا موافقم تا کاملا مخالفم) به هر آزمودنی تعلق می گیرد. نمره ی کل مقیاس بر اساس جمع گویه ها با یکدیگر بدست می آید. جمع نمره ی کل بین ۱۱ تا ۵۵ است. تعدادی از سوالات دارای نمره گذاری معکوس می باشند که در داخل فایل مشخص شده اند.

نمونه سوالات مقیاس رفتار چالش انگیز کودک :

1 وقتی که مسائل و موضوعات بر وفق مراد فرزندم نیست، سر و صدا و دعوا نمی کند

2 فرزندم دیگران را خشمگین می کن

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره مقیاس رفتار چالش انگیز کودک

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: