پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف


پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف  ولفn

مشخصات فایل پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف

نام نویسنده:
ولف
نام لاتین:
Caring Behaviors Inventory- CBI
سال انتشار:
1998
تعداد سوالات:
5
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف دارای 5 مولفه ی احترام قایل شدن به دیگری، اطمینان از حضور انسان، ارتباط و گرایش مثبت، دانش و مهارت حرفه‌ای، توجه به تجارب دیگری می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف

روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف

همان گونه که از تعاریف متفاوت مراقبت توسط پیشروان پرستاری پیداست، مفهوم مراقبت یک مفهوم انتزاعی است و در عمل سنجیدن و اندازه گیری آن چندان سهل و ساده نیست. از این رو محققین پرستاری برای امکان پذیر کردن اندازه گیری کیفیت مراقبت، آن را به صورت رفتارهای مراقبتی تعریف کرده اند. رفتارهای مراقبتی دربرگیرنده اقدامات و رفتارهایی است که توسط پرستاران برای ارائه مراقبت فیزیکی، عاطفی، معنوی، اجتماعی و روانی به بیماران، ارائه می شوند و به مدد همین اقدامات، احساس ایمنی و امنیت در بیماران تقویت شده و سیر بیماری کوتاه تر میشود(۶). سازه های تشکیل دهنده ی رفتار مراقبتی، بسیار گسترده می باشند و تعریف واحدی از آن نمی توان ارائه داد. به رغم این مهم هر تعریفی که بخواهد رفتارهای مراقبتی را توضیح دهد باید حداقل حاوی دو جزه کلیدی باشد: ابعاد یا جنبه های جسمانی و تکنیکی و ابعاد یا جنبه های روانی- عاطفی مراقبت (۷). از جمله ابزارهایی که محققان در بررسی رفتارهای مراقبتی و عوامل تأثیرگذار در آنها برای بهبود رفتارهای مراقبتی استفاده نمودند می توان به پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون(Care-Q)،  پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف (CDI) , DNCB و... اشاره کرد. 

از آنجا که پرستاران نظیر هر موجود پویای دیگری وظایف خود را در خلا انجام نمی دهند و انجام و یا عدم انجام مراقبتها از طرف پرستاران می تواند تحت تأثیر علل و عوامل مختلفی باشند که از جمله این عوامل در مطالعه   L. Ennsبه حجم کاری زیاد، کمبود زمان مناسب، مسائل مربوط به کارکنان، فقدان مدیریت کافی و حمایت مناسب (۸) عدم اعتماد و تعهد به بیماران و خانواده ها (۷) و در مطالعه سلیمی و همکاران به حجم کاری، رضایت شغلی و علاقه عمومی به حرفه پرستاری، مشخصات پرستاران، شرایط محیط کاری، مشخصات بیماران و... اشاره شده است. برای سنجش رفتارهای مراقبتی پرستاران از پرسشنامه Caring Behaviors Inventory استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف

به منظور سنجش و ارزیابی رفتارهای مراقبتی پرستاران می توان از پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف که توسط ولف و همکاران در سال 1998طراحی شده است، استفاده کرد. نسخه اولیه این پرسشنامه 75 آیتم داشت و در نهایت پس از تجدید نظر نهایی به 42 گویه تقلیل یافت. پرسشنامه CBI برای سنجش رفتارهای مراقبتی پرستاران استفاده می شود. این پرسشنامه دارای 5 مولفه است که عبارت اند از:  احترام قایل شدن به دیگری، اطمینان از حضور انسان، ارتباط و گرایش مثبت، دانش و مهارت حرفه‌ای، توجه به تجارب دیگری.

پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف 42 سوالی در قالب فایل Word به همراه روش نمره گذاری، تفکیک مولفه ها، روایی و پایایی و همچنین اصل پرسشنامه انگلیسی و مقاله اصلی به زبان انگلیسی آماده شده است که به محض پرداخت لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف

در پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف سوالات در طیف لیکرت 4 درجه ای هستند و نمره گذاری آن به صورت کاملا مخالف نمره 1، مخالف نمره 2، موافق نمره 3 و کاملا موافق نمره 4 می‌باشد. برای اندازه گیری میانگین هر زیر مقیاس ، نمرات گویه های مربوط به هر یک جمع زده می شود و مجموع نمرات بر تعداد گویه ها تقسیم می شود. . 

نمونه سوالات پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف :

1-با دقت به حرف های بیمار گوش می دهند.

2-به بیمار آموزش می دهند .

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: