پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی


پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی مازلوn

مشخصات فایل پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی

نام نویسنده:
مازلو
سال انتشار:
2004
تعداد سوالات:
5
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
بلی و خیر
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی دارای مولفه های ناسازگاری محیطی، پارانویا ، اعتقاد به خود ، اشتیاق به زندگی ، افسردگی ، احساس سعادتمندی ، امنیت اجتماعی ، خودآگاهی ، اعتماد به نفس ، احساس عصبانیت ، یاس و ناامیدی ، علاقه به زندگی ، سازگاری با دیگران ، احساس سلامت ، احساس حقارت می باش

قالب فایل سوالات پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی

روش نمره گذاری پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی

از نظر مازلو برای بررسی وضعیت روانی و خانوادگی هر فرد باید به سنجش احساسات افراد در امور مختلف زندگی روزمره توجه کرد. از نظر او برای بررسی وضعیت روانی باید مواردی از جمله ناسازگاری محیطی، پارانویا، اعتقاد به خود، اشتیاق به زندگی، افسردگی، احساس سعادتمندی، امنیت اجتماعی، خودآگاهی، اعتماد به نفس، احساس عصبانیت، بأس و ناامیدی، علاقه به زندگی، سازگاری با دیگران، احساس سلامت و احساس حقارت را سنجید (زارع و امین پور، ۱۳۹۰).  امنیت روانی مفهوم یا نیروی درونی بالقوه ای است که توسط محققان بسیاری به عنوان جنبه ای مهم از مداخلات گروهی مطرح شده است. امنیت روانی به افراد توانایی می دهد تا بر راهکارهای مشکلات متمرکز شوند و ترسی از سرزنش شدن به دلیل اظهارنظرهای خود نداشته باشند (شمس و خلیجیان، 1392). برای سنجش امنیت روانی از پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی استفاده می شود. البته نسخه کوتاه پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی هم در پژوهش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی

هدف پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی سنجش امنیت روانی افراد است. که به  این منظور می‌توان از فرم بلند پرسشنامه امنیت روانی 62 سوالی که توسط مازلو طراحی و اعتباریابی شده است، استفاده کرد.  پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی دارای مولفه های ناسازگاری محیطی، پارانویا ، اعتقاد به خود ، اشتیاق به زندگی ، افسردگی ، احساس سعادتمندی ، امنیت اجتماعی ، خودآگاهی ، اعتماد به نفس ، احساس عصبانیت ، یاس و ناامیدی ، علاقه به زندگی ، سازگاری با دیگران ، احساس سلامت ، احساس حقارت می باشد که سوالات هر مولفه تفکیک شده است. نسخه کوتاه پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی هم در پژوهشها مورد استفاده قرار می گیرد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی

پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی به صورت بله و خیر پاسخ داده می شود که گزینه بله 1 نمره و گزینه خیر 0 نمره تعلق می گیرد. ضمن اینکه تعدادی از سوالات نمره گذاری معکوس دارند یعنی اگر آزمودنی گزینه خیر را انتخاب کند نمره 1 و اگر گزینه بله را انتخاب کند نمره 0 تعلق می گیرد. که این  سوالات در فایل پرسشنامه مشخص شده اند. پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی نمره برش هم دارد که در داخل فایل مشخص شده است.

نمونه سوالات پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی :

1- آیا غالبا احساس افسردگی می کنید؟

2- آیا احساس می کنید زندگی با شما منصفانه رفتار می کند؟

3-  آیا در خود احساس راحتی می کنید؟

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: