پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی


پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی  مازلوn

مشخصات فایل پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی

نام نویسنده:
مازلو
سال انتشار:
2004
تعداد سوالات:
18
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
بلی و خیر
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی دارای 4 خرده مقیاس اطمینان به خود، احساس ناخشنودی، ناسازگاری محیطی و دید مردم نسبت به فردمی باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی

روش نمره گذاری پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی

مازلو (۱۳۶۶) تأکید می کند که هر یک از نیازهای عاطفی، شناختی و بیانی، یک ارزش به شمار می رود. این نکته همان قدر که درباره عشق به حقیقت یا به يقين صدق می کند، درباره علاقه به ایمنی نیز صادق است. احساس ایمنی، انگیزه و محرک سودمندی نخواهد بود؛ بلکه استعداد فرد را در روبرو شدن با مشکلات و خطرات و حل کردن آنها نیز محدود می کند، نابهنجاری های روانی و رفتاری در انسان، هنگامی شروع می شود که احساس ناایمنی بر وجود او حاکم شود. این احساس به شیوه های مختلف بر زندگی آنها و دیگران تأثیر می گذارد. احساس ناایمنی، فرد در گیر را در فشار قرار می دهد و مسائل و مشکلاتی را برای او ایجاد می کند و حتی پیامدهای سوئی نیز در بهداشت روانی فردی و ارتباطات اجتماعی او به همراه دارد. برای سنجش امنیت روانی از پرسشنامه امنیت روانی مازلو فرم 18 سوالی استفاده می شود. البته فرم بلند پرسشنامه امنیت روانی مازلو 62 سوالی هم در پژوهش ها مورد استفاده قرار گرفته است.

 

معرفی پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی

هدف پرسشنامه امنیت روانی مازلو (فرم کوتاه) سنجش امنیت روانی افراد است. که به  این منظور می‌توان از فرم کوتاه پرسشنامه امنیت روانی که توسط مازلو ساخته شده است، استفاده کرد. پرسشنامه امنیت روانی مازلو از 18 گویه و 4 خرده مقیاس اطمینان به خود، احساس ناخشنودی، ناسازگاری محیطی و دید مردم نسبت به فرد تشکیل شده است. برای سنجش مولفه های بیشتر می توان از فرم بلند پرسشنامه امنیت روانی مازلو نسخه 62 سوالی هم استفاده کرد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی

پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی (فرم کوتاه) به صورت بله و خیر پاسخ داده می شود که گزینه بله 1 نمره و گزینه خیر 0 نمره تعلق می گیرد. ضمن اینکه تعدادی از سوالات نمره گذاری معکوس دارند یعنی اگر آزمودنی گزینه خیر را انتخاب کند نمره 1 و اگر گزینه بله را انتخاب کند نمره 0 تعلق می گیرد. که این  سوالات در فایل پرسشنامه مشخص شده اند. این پرسشنامه نمره برش هم دارد که در داخل فایل مشخص شده است.  

نمونه سوالات پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی :

1- آیا مبنای فکر شما این است که کارها به خوبی انجام خواهد پذیرفت؟

2- آیا به طور کلی خوش بین هستید؟

3- آیا خیلی زود مایوس می شوید؟

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه امنیت روانی مازلو 18 سوالی

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: