پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی


پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی موسسه تحقیقات کاربردی در تحول نوجوانانn

مشخصات فایل پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی

نام نویسنده:
موسسه تحقیقات کاربردی در تحول نوجوانان
سال انتشار:
تعداد سوالات:
5
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی مولفه های شایستگی، ۶ ماده؛ اعتماد، ۶ ماده؛ منش، ۸ ماده؛ مراقبت، ۸ ماده؛ و ارتباط، ۸ ماده

قالب فایل سوالات پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی

روش نمره گذاری پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی

تحول مثبت نوجوانی، رویکردی کلی نگر است که بر ویژگی های رشدی اعم از جسمانی، شخصیتی، اجتماعی، هیجانی، هوشی و روحی، تمرکز دارد و هدف آن ایجاد بازده و رفتارهای مثبت در نوجوانان است (دورلاک" و همکاران، ۲۰۰۷؛ هک و سابرامانیام، ۲۰۰۹). طرفداران این رویکرد نوجوانان را به عنوان منابع مستعد پیشرفت در نظر می گیرند(لرنر و همکاران، ۲۰۰۵). این رویکرد بیانگر تغییری مهم نسبت به رویکرد فراگیر قبلی نسبت به نوجوانیست که آن را به عنوان دوران پر آشوبی در نظر می گرفت که در آن نوجوانان، به ویژه بنا به دلایل بیولوژیکی، مستعد انجام رفتارهای ناسازگارانه یا ناسالم بودند(دفتر ملی برنامه ها و روش های مبتنی بر شواهد، ۲۰۱۵). به طور کلی نوجوانان را به عنوان مشکلاتی که باید مدیریت شوند فرض می کردند (روث و بروکس-گان، ۲۰۰۳). پژوهش های جدید از این مدل حمایت نمی کنند (هیلیارد و همکاران، ۲۰۱۴). برای سنجش تحول مثبت نوجوانی از پرسشنامه تحول مثبت نوجوانی که دارای 34 سوال است استفاده می شود.

چارچوب های مختلفی برای مفهوم پردازی تحول مثبت نوجوانی وجود دارد ولی چارچوبی که از بیشترین حمایت تجربی برخوردار است، «مدل 5C برای تحول مثبت نوجوانی» می باشد (دفتر ملی برنامه ها و روش های مبتنی بر شواهد، ۲۰۱۵). این مدل توسط الرنر و همکاران (۲۰۰۵) ارائه شد و مطابق آن، ۵ عامل تأثیر گذار در تحول مثبت نوجوانی عبارتند از: شایستگی (Competence)، اعتماد (Confidence)، رابطه (Connection)، منش (Character) و مراقبت یا شفقت (compassion or caring). آنها همچنین مطرح کردند که نوجوانان دارای این 5C به احتمال بیشتری با سلامت و رضایت به بزرگسالی گام می نهند و مشارکت بیشتری (ششمین C در خانواده و جامعه خواهند داشت (لرنر و همکاران، ۲۰۰۵). شوارتز و همکاران (۲۰۱۰) 

معرفی پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی

برای سنجش تحول مثبت نوجوانی از فرم کوتاه پرسشنامه تحول مثبت نوجوانی که توسط "موسسه تحقیقات کاربردی در تحول نوجوانان" (۲۰۱۰) تهیه شده استفاده شد. پرسشنامه تحول مثبت نوجوانی دارای ۳۴ ماده است که ۱۲ ماده نخست آن به صورت دو وجهی است و هر وجه دارای طیف کاملا و تاحدودی است. دانش آموز می بایست ابتدا مشخص کند کدام وجه شباهت بیشتری با او دارد و سپس میزان این شباهت را بین دو گزینه تا حدودی و کاملا مشخص کند. باقی پرسش ها به شکل مقیاس ۵ درجه ای لیکرت (0 = کاملا مخالف و ۴= کاملا موافق) هستند. برای سنجش مولفه های شایستگی، ۶ ماده؛ اعتماد، ۶ ماده؛ منش، ۸ ماده؛ مراقبت، ۸ ماده؛ و ارتباط، ۸ ماده، تدوین شده است.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی

آزمودنی برای پاسخ به پرسشنامه تحول مثبت نوجوانی می بایست ابتدا مشخص کند کدام وجه شباهت بیشتری با او دارد و سپس میزان این شباهت را بین دو گزینه تا حدودی و کاملا مشخص کند. باقی پرسش ها به شکل مقیاس ۵ درجه ای لیکرت (0 = کاملا مخالف و ۴= کاملا موافق) هستند.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسش نامه تحول مثبت نوجوانی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: