پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4- فرم والدین


پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4- فرم والدین اسپرافکین ، لانی و گادوn

مشخصات فایل پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4- فرم والدین

نام نویسنده:
اسپرافکین ، لانی و گادو
سال انتشار:
تعداد سوالات:
110
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
هرگز=0 گاهی=0 اغلب=1، ب
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4- فرم والدین شیزوفرنی، اختلال افسردگی شدید ، اختلال خلقی خفیف(دیستایمی)، اختلال اسپرگر، ترس مرضی اجتماعی و......

قالب فایل سوالات پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4- فرم والدین

روش نمره گذاری پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4- فرم والدین به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4- فرم والدین

اکثر اختلالهای عاطفی-رفتاری به سبب وضعیت نامتعادل و متحول زندگی خانوادگی و اجتماعی گریبانگیر گروه های وسیعی از کودکان شده است. نابسامانی های خانوادگی و کمبودهای آموزشی و پرورشی و بهداشتی، جابجا شدن گروه های اجتماعی و فشارهای ناشی از آن، رشد نامعقول جمعیت، مهاجرتهای بی رویه و آوارگی فقر، اعتیاد گسترده، و بسیاری عوامل مهم دیگر سبب شده است که اختلالهای عاطفی و رفتاری کودکان وسعت بی سابقه ای بیابد. شناخت دقیق و علمی مشکلات رفتاری کودکان اولین گام در جهت پیشگیری و درمان آنان می باشد(کلانتری، 1373). وجود آسیبها و مشکلات اجتماعی در هر جامعه ای، کودکان را بیشتر از گروه های دیگر در معرض خطر قرار می دهد. و به رشد و سلامت آنها آسیب می رساند. تعداد قابل توجهی از کودکان متعلق به خانواده هایی هستند که به نحوی از نابسامانی های اجتماعی، اختلالهای جسمانی و روانی رنج می برند و به خاطر اختلالات خلقی نیازمند دریافت خدمات تخصصی روان پزشکی و روان شناسی بالینی هستند(توکلی زاده، 1375).

روایی و پایایی پرسشنامه:

یکی از پرسشنامه هایی که در زمینه اختلالات رفتاری کودکان توسط گادو و اسپیرافکین(1994) ساخته شده، پرسشنامه علادم مرضی کودکان(CSI-4) است که دارای دو فرم والد و معلم است که بر اساس DSM-IV تنظیم شده و یک وسیله سرندکننده است که توسط معلم و والدین کودکان تنظیم می گردد و کودکان را از لحاظ اختلالات مختلف رفتاری ارزیابی می کند.

در مطالعه ای که توسط گادو و اسپیرافکین(1997) بر روی این پرسشنامه انجام گرفت، اعتبار بازآزمایی پرسشنامه نشانه های مرضی کودک CSI-4 مورد بررسی قرار گرفت. درجه بندی ها به طور متوسط با فاصله زمانی 6 هفته انجام گرفت. نتایج حاصل از تحلیل داده ها و همبستگی های بدست آمده از دوبار اجرای این پرسشنامه نشان داد که اعتبار بازآزمایی برای همه طبقه های CSI-4 در سطح P<0/0001 معنادار بود. در پژوهشی که توسط گادو، اسپیرافکین و همکاران(2002) انجام شد، اعتبار و روایی پرسشنامه علائم مرضی کودکان(CSI-4) بررسی شد. نتایج این مطالعه نشان داد که اعتبار همسانی درونی رضایتبخش، اعتبار بازآزمایی و همچنین ثبات در طول دوره 4 ساله وجود داشته است. مقیاس CSI_4 با چک لیست رفتاری کودک (CBCL) و مصاحبه تشخیصی کودکان دارای روایی همگرا بود. همچنین مقیاس CSI_4 با فرم اصلاحی والدین(DICA-P) دارای روایی واگرا بود.  مطالعه ای توسط گادو و دوین سنت(2009) برای مقایسه سه سندرم مجزا بر اساس مقیاس CSI_4 انجام شد. محاسبه نقطه برش برای تمایز کودکان با اختلال طیف اوتیسم(ASD) از کودکان با اختلال بیش فعالی-کمبود توجه(ADHD)، حساسیت، ویژگی، قدرت پیش بینی مثبت بر روی نمودار و از خوب تا عالی نشان داده شدند. همچنین نقطه برش فرم والدین به فرم معلم برتری داشت. در مطالعه توکلی زاده(1375)، پایایی چک لیست والدین و معلمان از طریق بازآزمایی به ترتیب 90/0 و 92/0 تعیین گردیده است.

در پژوهشی توسط ابراهیمی(1377)، بعد از تایید اعتبار صوری پرسشنامه، نمرات پایایی چک لیست والدین و معلمان نیز از طریق بازآزمایی به ترتیب 92% و 89% بود.

 

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4- فرم والدین

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: