پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی


پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی انیل و عابدیn

مشخصات فایل پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی

نام نویسنده:
انیل و عابدی
نام لاتین:
Metacognitive State
سال انتشار:
1996
تعداد سوالات:
20
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی دارای مولفه های آگاهی فراشناختی، راهبرد شناختی، برنامه ریزی، خودبازبینی می باشد

قالب فایل سوالات پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی

روش نمره گذاری پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی

فراشناخت[1]، هر گونه دانش یا فعالیت شناختی است که موضوع آن شناخت یا تنظیم شناخت است و به دو بعد دانش فراشناختی[2] و تجربه فراشناختی[3]، تقسیم می شود. دانش فراشناختی شامل سه طبقه دانش درباره "خود، تکلیف و راهبردهای شناختی" است. دو نوع فراشناخت به هم پیوسته به نام" دانش درباهر شناخت" و "تنظیم شناخت و نظارت بر آن" وجود دارد. شناخت زمانی به وقوع می پیونددد که فرد از توانایی های شناختی خود آگاه است و بخش دوم فراشناخت، تفکری است که از طریق آن فکر تنظیم و بر آن نظارت می شود.

دانش فراشناختی و آگاهی فراشناختی[4] از یکدیگر متفاوتند. دانش فرشناختی به دانش واضح و آشکار شخص درباره قوتها و ضعفهای شناختی اش گفته می شود. در حالی که آگاهی فراشناختی به احساسات و تجارب ما اشاره دارد.مولفه های فراشناختی دربرگیرنده کلی ترین اندیشه ها و باورها و مهارتهای اجرایی مستقل ازمحتوی هستند که در حافظه بلند مدت شخص اندوخته می شوند و به هنگام مواجهه با تکالیف شناختی، فراخوانده میشوند. مولفه های فراشناختی دو کارکرد مهم بر عهده دارند: هم شامل دانش مربوط به موضوعهای شناختی می شوند و شخص را نسبت به ویژگی های تفکر و شناخت خود آگاه می سازند و هم فعالیتهای شناختی را تنظیم می کنند. تنظیم شناخت شامل سه مهارت اساسی برنامه ریزی، بازبینی و ارزشیابی است. حالت فراشناختی[5]، نوعی از فراشناخت است که دارای چهارمولفه آگاهی فراشناختی، راهبرد شناختی، برنامه ریزی و خودبازبینی است. برای سنجش حالت فراشناختی از پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی

پرسشنامه حالت فراشناختی توسط هارلولد اونیل و جمال عابدی(1996) ساخته شده است. برای تدوین پرسشنامه ، سه اصل "اختصار[6]، اعتبار[7] و توانایی[8]" مورد توجه بوده  و دارای چهار مولفه است که برای هر مولفه پنج سوال در نظرگرفته شده است.برای تعیین اعتبار، همسانی درونی و استفاده از شاخص آلفای کرونباخ مناسب است. چون حالت فراشناختی در طول زمان و در موقعیتهای مختلف متغیر است و استفاده از روش بازآزمایی مناسب نخواهد بود.  اونیل و عابدی پرسشنامه فراشناخت حالتی را در سال 1996 ساختند.

 

 پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی با 20 سوال در قالب فایل Word همراه با روش نمره گذاری و تفکیک مولفه ها به همراه پرسشنامه اصلی به زبان انگلیسی و مقاله اصلی پرسشنامه آماده شده است که به محض پرداخت موفق لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی

 پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی 20 گویه در چهار خرده مقیاس دارد که به هر یک از مقیاسها 5 عبارت اختصاص داده شده است و آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت چهار درجه ای (از اصلا=1 تا خیلی زیاد=4) میزان موافقت یا مخالفت خود را با هر یک از عبارات مشخص کند.

نمونه سوالات پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی :

1- وقتی فکر میکنم میدانم که در حال اندیشیدن هستم.

2- وقتی که در حال انجام کاری هستم یا به هنگام مطالعه، کارم را باز بینی و تصحیح می کنم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه حالت فراشناختی انیل و عابدی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: