پرسشنامه فشار روانی شغلي موسسه سلامت و ايمني انگليس


پرسشنامه فشار روانی شغلي موسسه سلامت و ايمني انگليس موسسه سلامت و ايمني انگليسn

تعریف مفهومی پرسشنامه فشار روانی شغلي موسسه سلامت و ايمني انگليس

معرفی پرسشنامه فشار روانی شغلي موسسه سلامت و ايمني انگليس

پیامدهای فشار روانی شغلی در چهار دسته کلی پیامدهای فیزویلوژیک-جسمانی، روان شناختی، رفتاری و سازمانی طبقه بندی شده اند. هر چند این علائم و مشکلات همگی به عنوان پیامدهای فشار روانی شغلی به حساب می آیند، ولی بر اساس مفهوم سازی شناختی، این پیامدها لزوما به صورت مستقیم از فشار روانی شغلی ناشی نمی شوند و بسیاری از اوقات به عنوان میانجی یا با میانجیگری سایر متغیرها آشکار می شوند. چنانچه یک فرد در محیط کارش به هر دلیل تحت فشار روانی شدید قرار گیرد، پردازش های شناختی او تحریف می شوند و این موضوع نیز خود هیجانات وی را تحت تاثیر قرار میدهد و واکنش های فیزیولوژیک ، روان شناختی و رفتاری متناسب با پردازشهای شناختی بروز پی دا می کنند. فشار خون و درد مزمن از جمله گسترده ترین پیامدهای جسمانی-فیزولوژیک فشار روانی شغلی هستند. پژوهشها نشان داده اند که فشار روانی شغلی با فازایش فشار خون ارتباط بسیار قوی دارد.

اين پرسشنامه که با عنوان پرسشنامه فشار روانی شغلي (HSE) شناخته می‌شود توسط موسسه سلامت و ايمني انگليس در اواخر دهه‌ي 1990 ساخته شد و داراي 35 ماده است که در 7 حيطه قرار گرفته‌اند: تقاضا، کنترل، حمايت مسئولين، حمايت همکاران، ارتباط، نقش و تغييرات. سئوالات به‌صورت طیف لیکرت 5 درجه‌ای (هرگز، به‌ندرت، بعضی اوقات، اغلب اوقات و همیشه) از 1 تا 5 به استثنای سئوالات حیطه‌ی ارتباط و کنترل که به‌صورت معکوس از 5 تا 1 نمره‌گذاری می‌شوند.

 

تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه :

1- به روشني آگاهی دارم که در محل کار چه توقعاتي از من دارند.

2- مي‌توانم تصميم بگيرم چه زماني استراحت کنم.

 

مشخصات فایل پرسشنامه:

تعداد سوالات: 35

قالب فایل: Word

تعریف مفهومی:دارد

مولفه ها: دارد و سوالات مربوط به هر کدام مشخص شده است(تقاضا، کنترل، حمايت مسئولين ، حمايت همکاران ،ارتباط، نقش ،تغییرات)

نمره گذاری و تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

تعداد مقالات همراه : 1

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه فشار روانی شغلي موسسه سلامت و ايمني انگليس

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: