پرسشنامه میل ماندن در شغل واینر و واردی


پرسشنامه میل ماندن در شغل واینر و واردی واینر و واردیn

تعریف مفهومی پرسشنامه میل ماندن در شغل واینر و واردی

معرفی پرسشنامه میل ماندن در شغل واینر و واردی

میل ماندن در شغل نوعی حالت انگیزشی و دورنی بالقوه در فرد است که برای باقی ماندن در شغلی که به آن اشتغال دارد، ضروری است. این تمایل ممکن است در شرایط خاص و تحت تاثیر عوامل مختلف به میل برای ترک شغل بینجامد. پژوهشهای اخیر نشان دادند که تمایل به ترک شغل برای کارکنانی که احساس مالکیت قوی نسبت به سازمان دارند، پایینتر است. همچنین بوککو نشان داد که مالکیت روانشناختی ممکن است بر رفتارهای کارکنان از طریق میل کارکنان برای باقی ماندن در سازمان، اثرگذار باشد. پس انتظار می رود که میل ماندن در سازمان در کارکنانی که احساس مالکیت بالایی دارند، بیشتر باشد.

واینر و واردی[1] در سال 1980 آزمونی که برای اندازه گیری میزان تمایل به ماندن در شغل یا ترک آن مورد استفاده قرار گرفت، به منظور اندازه گیری میل ماندن در سازمان ساختند. این پرسشنامه 4 سوال بلند دارد که آزمودنی یکی از گزینه ها را که مطابق با احساس وی هست انتخاب می کند. تدریس حسنی پایایی این آزمون را 67/0 و ضریب اعتبار آن را 64/0 گزارش کردند.

یک نمونه از پرسشهای این پرسشنامه به شرح زیر است:"کدام یک از جمله های زیر به روشنترین وجه منعکس کننده احساسات شما در خصوص آینده تان در سال بعد با این شغل است؟ 1-مسلما آن را ترک نخواهم کرد. 2)احتمالا آن را ترک نخواهم کرد. 3)در مورد ترک یا عدم ترک آن مطمئن نیستم. 4) احتمالا آن را ترک خواهم کرد.5) مسلما آن را ترک خواهم کرد.".

 

مشخصات فایل پرسشنامه:

تعداد سوالات: 4

قالب فایل: pdf

تعریف مفهومی:دارد

نمره گذاری و تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

تعداد مقالات همراه : 1

 

[1] - Wiener & Vardi

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه میل ماندن در شغل واینر و واردی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: