پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ- 33 سوالی


پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ- 33 سوالی n

تعریف مفهومی پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ- 33 سوالی

معرفی پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ- 33 سوالی

اصطلاح هوش هیجانی اولین بار در سال 1990 و به عنوان نوعی از هوش اجتماعی توسط مایر و سالوی مطرح شد. سالوی و مایر(1990) هوش هیجانی را توانایی بازشناسی معنای عواطف و ارتباطات شمردند که فرد را قادر می سازد تا مشکلاتش را حل کند. آنها در سال 1993 اعلام کردند که سه بعد توجه، بیان و تنظیم هیجان، شاخصهای بنیادین هوش هیجانی هستند و بالاخره در سالهای اخیر سالووی، مایر و همکارانش طی یک سری از پژوهشها به تکمیل نظریات خود پرداخته و مدل توانایی هوش هیجانی را ارئه کرده اند که در چهارچوب یک الگوی سازمان یافته به اندازه گیری و ارائه تعریفی اختصاصی تر از مولفه های هوش هیجانی پرداخته است. در الگوی توانایی، ساختار هوش به چهار شاخه اصلی تقسیم می گردد: 1-ادراک، ارزیابی و ابراز هیجان، 2- تسهیل هیجانی تفکر و اندیشه، 3-فهم و تحلیل اطلاعات هیجانی و به کار گیری دانش هیجانی، 4-نظم بخشی و تنظیم هیجان، که هر کدام از این طبقات خود شامل چندین مولفه جزئی تر و دقیقترند. این عامل در حیطه های بسیار دقیق متنوعی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

محققان تمایل دارند هوش هیجانی به عنوان فاکتوری که پتانسیل کمک به داشتن نگرشها ، رفتارها و نتایجی مثبت تر دارد تلقی شود. شات و همکارانش (2002) اظهار دارند که هوش هیجانی می تواند به صورت مفهوم صلاحیت و یا توانایی و یا یک ویژگی شخصیتی مفهوم سازی شود . پژوهش حاضر هوش هیجانی را به عنوان صلاحیتی درنظر گرفته است که انتظار می رود نگرش های مثبت نسبت به کار و رفتارهای مثبت و نتایج بهتر را تقویت کند. هوش هیجانی یک زیر مجموعه از هوش اجتماعی است که شامل توانایی نظارت بر خود شخص و احساسات و عواطف دیگران می شود تا در میان آنها متمایز شود و از این اطلاعات برای هدایت افکار و اعمال شخص استفاده شود. پس از آن مایر و همکارانش (1999) برای دسترسی و ایجاد احساسات ،کمک به افکار، درک احساسات و دانش عاطفی و تنظیم واکنشی احساسات به منظور ترویج رشد عاطفی و فکری، هوش هیجانی را به عنوان توانایی درک احساسات مفهوم سازی کرده اند. وانگ و لا (2002) و مایر و همکاران (1999) هوش هیجانی را به عنوان مجموعه ای از مهارت های مرتبط با "توانایی درک دقیق، ارزیابی و بیان احساسات ؛ توانایی دسترسی و / یا تولید احساسات زمانی که آنها اندیشیدن را تسهیل می کنند ؛ توانایی درک احساسات و دانش عاطفی؛ و توانایی تنظیم احساسات برای ترویج رشد عاطفی و فکری " تعریف کرده اند. سالوی و مایر (1989)، مایر و همکاران (1999) و وانگ و لا(2002) هوش هیجانی را به عنوان چهار بُعد مجزا مفهوم سازی کرده اند.

 پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ دارای 5 زیر مقیاس است: خودانگیزی(7 سوال)، خودآگاهی(8 سوال)، خودکنترلی(7 سوال)، هوشیاری اجتماعی یا همدلی (6 سوال) و مهارت اجتماعی(5 سوال) و در کل دارای 33 سوال می باشد. هر آزمودنی 6 نمره جداگانه دریافت می کند که....

روش نمره گذاری و تفسیر پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ در داخل فایل همراه توضیح داده شده است.

مولفه ها

شماره سوال

خود انگيزي

 

خود آگاهي

 

خودکنترلي

 

هوشياري اجتماعي

 

مهارتهاي اجتماعي

 

 

 

مشخصات فایل پرسشنامه:

تعریف مفهومی : دارد

روایی و پایایی : دارد

روش نمره گذاری: دارد

ابعاد و مولفه ها: دارد و مشخص شده است

قالب فایل: Word

منبع: دارد

تعداد سوالات: 33

تعداد مقالات همراه : 1

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ- 33 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: