پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی


پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی شاتn

مشخصات فایل پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی

نام نویسنده:
شات
نام لاتین:
Schutte Emotional Intelligence Scale(EIS)
سال انتشار:
1998
تعداد سوالات:
33
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی ارزیابی و ابراز هیجان، تنظیم و مدیریت هیجان و بهربرداری از هیجان. سوالات با توجه به نوع مولفه ها تفکیک شده اند.

قالب فایل سوالات پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی

روش نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی

عبارت هوش هیجانی ابتدا در سال ۱۹۸۵ توسط وین پین مطرح و توسط دانیل گلمن در سال ۱۹۹۵ محبوبیت یافت. بیشترین پژوهش ها در این زمینه توسط پیتر سالووی و جان مایر در دهه ۹۰ صورت گرفته است. مدل سالووی - مایر، هوش هیجانی را به صورت ظرفیت درک اطلاعات هیجانی و استدلال در هنگام وجود هیجان تعریف می کند. آنها توانائی های هوش هیجانی را به چهار زمینه زیر تقسیم می کنند: 1- توانایی درک و تشخیص دقیق هیجانهای خود و دیگران، ۲- توانایی استفاده از هیجان ها برای تسهیل تفكر، ۳- توانایی درک معانی هیجانها، ۴- توانایی مدیریت و اداره کردن هیجانها مایر و سالووی، ۱۹۹۷) .

شکل گیری اجزای هوش هیجانی، ابتدا در سال های اولیه زندگی کودک انجام می گیرد اگر چه شکل گیری این ظرفیت ها در خلال سال های مدرسه نیز ادامه پیدا می کند، توانایی هایی هیجانی ای که کودکان بعدها در زندگی کسب می کنند بر پایه این آموخته های سال های اول قرار دارد و این توانایی ها مبنای احساسی تمام یادگیری هاست. گزارش مرکز ملی برنامه های بالینی نوزادان به این نکته اشاره می کند که آگاهی کودک از وقایع مختلف با توانایی خواندن زود هنگام به اندازه ملاک های هیجانی و اجتماعی نمی توانند موفقیت کودک را در مدرسه پیش بینی کنند، ملاک هایی همچون متکی به نفس و علاقه مند بودن، دانستن این که چه نوع رفتاری از آنان انتظار می رود و چگونه در اوج تكانه بد رفتاری، جلوی خود را بگیرند، اینکه بتوانند صبر کنند، از دستورات پیروی کنند و برای درخواست کمک به معلمان رجوع کنند و هنگام همراهی با کودکان دیگر خواسته های خود را بیان نمایند. برای سنجش هوش هیجانی نوجوانان سنین راهنمایی و دبیرستان ار پرسشنامه هوش هیجانی شات استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی

پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی که با عنوان پرسشنامه هوش هیجانی شاته هم معروف است، توسط شات (۱۹۹۸، به نقل از شهبازی، ۱۳۸۴) و بر اساس الگوی هوش هیجانی مایر و سالوی (۱۹۹۰)، برای ارزیابی هوش هیجانی نوجوانان ساخته شده است که دارای ۳ خرده مقیاس است که عبارتند از: ارزیابی و ابراز هیجان، تنظیم و مدیریت هیجان و بهربرداری از هیجان می باشد. تعداد سوالات این پرسشنامه 33 سوال است. در این پرسشنامه پاسخ ها در یک مقیاس پنج درجه ای ليکرت (1 = کاملا مخالف تا ۵ = کاملا موافق) تنظیم شده است.

 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی

نمره گذاری آزمون به این صورت است که گزینه های کاملا مخالفم ۱، مخالفم ۲، نه مخالف نه موافق 3، تا حدودی موافق ۴، و کاملا موافق ۵ نمره داده می شود، تعدادی از سوالات به صورت معکوس نمره گذاری می شوند که در داخل فایل مشخص شده اند.  

نمونه سوالات پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی :

1-وقتی که با دیگران صحبت می کنم ، نسبت به مشکلات شخصی ام هشیار هستم.

2-برای افراد دیگر آسان است که به من اطمینان کرده و رازهای خود را با من در میان بگذارند.

3-هنگامی که خلق و خو یا حالت احساسی ام تغییر می کند ، می توانم به راهکارهای جدیدی در ارتباط با مسائلم دست پیدا کنم.

قیمت به تومان:
1,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: