مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر


مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر گراتز و رومر n

مشخصات فایل مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر

نام نویسنده:
گراتز و رومر
نام لاتین:
Difficulties In Emotion Regulation Scale (DERS)
سال انتشار:
2004
تعداد سوالات:
36
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر دارای مولفه های عدم پذیرش، دشواری های دست زدن به رفتار هدفمند، دشواری های کنترل تکانه، فقدان آگاهی هیجانی، دستیابی محدود به راهبردهای تنظیم هیجان، فقدان شفافیت هیجانی می باشد.

قالب فایل سوالات مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر

روش نمره گذاری مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر

مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی شاخص خودگزارش است که برای ارزیابی بدتنظمیمی هیجانی به شکل جامع تری نسبت به ابزارهای موجود در این زمینه ساخته شده است. پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان دارای 36 آیتم است. آیتمهای پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان برای انعکاس دشواری های موجود در ابعاد تنظیم هیجانی ذیل انتخاب شده اند:الف)درک و آگاهی از هیجانات ب)پذیرش هیجانات ج) توانایی برای دست زدن به رفتار هدفمند و خودداری کردن از رفتار تکانشی به هنگام تجربه کردن هیجانات منفی د)دسترسی به راهبردهای تنظیم هیجانی موثر. بعد اخیر، تلاشی را برای اندازه گیری استفاده منعطف از راهبردهای مناسب از نظر موقعیتی برای تعدیل کردن پاسخهای هیجانی منعکس می کند.

بر پایه نتایج مطالعات اولیه، این چهار بعد که پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان DERS بر مبنای آنها قرار دارد، می توانند به عنوان 6 بعد مجزا (هر چند مرتبط) به شکل دقیقتری مفهوم سازی شوند. عامل یک می تواند "عدم پذیرش پاسخهای هیجانی"(عدم پذیرش) نام گیرد. این عامل در برگیرنده آیتمهایی است که گرایش داشتند به پاسخهای ثانوی منفی به هیجانات منفی یا عدم پذیرش واکنشها به پریشانی یک فرد را منعکس می کنند. عامل دوم می تواند دشواری های دست زدن به رفتار هدفمند(اهداف) نام گیرد. این عامل شامل آیتمهایی است که دشواری های تمرکز کردن و به اتمام رساندن تکلیف را به نگام تجربه کردن هیجانات منفی منعکس می کند.عامل سوم می تواند دشواری های کنترل تکانه(تکانه نام گیرد.و در برگیرنده آیتمهایی است که دشواری هایی در کنترل باقی ماندن رفتار یک فرد را به هنگام تجربه کردن هیجانات منفی منعکس می کند. عامل چهارم می تواند فقدان آگاهی هیجانی(آگاهی) نام گیرد و شامل آیتمهایی است که گرایش به توجه کردن و شناسایی کردن هیجانات را منعکس می کنند. عامل پنج می تواند"دسترسی محدود به راهبردهای تنظیم هیجانی"(راهبردها)نام گیرد و شامل آیتمهایی است که این باور را منعکس می کنند که کارهای اندکی وجود دارند که می توانند برای تنظیم کردن هیجانات به شکل موثر به هنگام آشفتیگی یک فرد انجام شوند. عامل ششم می تواند فقدان شافیت هیجانی(شفافیت) نام گیرد و شامل آیتمهایی است که نشان دهنده میزان آگاهی افراد از هیجاناتشان و شفاف بودن این هیجانات برای ایشان می باشد.

در پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجانی خرده مقیاس "عدم پذیرش" در برگیرنده آیتمهای 11، 12، 21، 23، 25، 29؛ خرده مقیاس دشواری های دست زدن به رفتار هدفمند"(اهداف) در برگیرنده آیتمهای 13، 18، 20، 26، 33؛ خرده مقیاس "دشواری های کنترل تکانه"(تکانه) در برگیرنده آیتمهای 3، 14، 19، 24، 27 و 32؛ خرده مقیاس "فقدان آگاهی هیجانی" (آگاهی)در برگیرنده آیتمهای 2، 6، 8، 10، 17 و 34؛ خرده مقیاس" دستیابی محدود به راهبردهای تنظیم هیجان"(راهبردها) دربرگیرنده آیتمهای 15، 16، 22، 28، 30، 31، 35، 36 و خرده مقیاس "فقدان شفافیت هیجانی"(شفافیت) دربرگیرنده آیتمهای 1، 4، 5، 7 و 9 می باشد.

در پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجانیاز شرکت کنندگان خواسته می شود که مشخص کنند هر ایتم چقدر در مورد آنها کاربرد دارد. پاسخ هر آزمودنی در دامنه ای از یک تا پنج قرار می گیرد:(1)تقریبا هرگز(10%-0)، (2) گاهی اوقات(35%-11%)، (3)تقریبا نیمی از اوقات(65%- 36%)، (4)بیشتر اوقات(90%-66%) و (5)تقریبا همیشه(100%-91%). تعدادی از آیتمهای این پرسشنامه به صورت معکوس نمره گذاری می شوند.

 

برای دریافت و دانلود پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجانی به محض خرید موفق، لینک دانلود در اختیار شما قرار می گیرد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز و رومر

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: