پرسشنامه مثلث شناختی


پرسشنامه مثلث شناختی بکام، لبر، واتکینز، بویر و کوکn

مشخصات فایل پرسشنامه مثلث شناختی

نام نویسنده:
بکام، لبر، واتکینز، بویر و کوک
نام لاتین:
Cognitive Triad Inventory
سال انتشار:
تعداد سوالات:
30
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
7 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
ندارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه مثلث شناختی دارای 3 مولفه نگرش نسبت به خود، نگرش نسبت به آینده و نگرش نسبت به دنیا می باشد.

روش نمره گذاری پرسشنامه مثلث شناختی

روش نمره گذاری پرسشنامه مثلث شناختی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه مثلث شناختی

پرسشنامه مثلث شناختی(بکام، لبر، واتکینز، بویر و کوک، 1986) یک ابزار خود اظهاری 30 سوالی است که اساسا برای ارزیابی مثلث شناختی یا نگرش نسبت به خود، دنیا و دیگران که فرض شده است بیانگر نحوه ادراک افراد افسرده است توسط (بک، راش، شاو و امری، 1979) ساخته شده است.

 آلفای کرونباخ کلی پرسشنامه مثلث شناختی در ارتباط با هم سولات 85% می باشد که نشان می دهد کلیه سوالات پرسشنامه از اعتبار خوبی برخوردارند. همچنین مقدار آلفای کرونباخ مربوط به خرده مقیاس نگرش نسبت به خود، 80/0، نگرش نسبت به دنیا 73/0 و نگرش نسبت به آینده 81/0 می باشد. تازه ترین بازنگری ها روی پرسشنامه مثلث شناختی در آمریکا نیز نشان دهنده  همسانی درونی عالی(آلفای 91/0 برای نگرش نسبت به خود، 81/0 برای نگرش نسبت به دنیا، 93/0 برای نگرش نسبت به آینده و 95/0 برای کل مقیاس) را نشان می دهد. به علاوه خرده مقیاسهای مثلث شناختی از همبستگی درونی خوبی (خودبا دنیا r=0/71، خود با آینده r= 0/75، دنیا با آینده r=0/66).

اعتبار همزمان پرسشنامه مثلث شناختی بکامCTI  از طریق هبستگی معنی دار 77/0 با پرسشنامه افسردگی بک اثبات گردیده است. همچنین تمام خرده مقیاسها همبستگی معناداری با سایر مقیاسهای دارد.

این مقیاسها به خصوص در نگرش نسبت به خود، همبستگی مثبت معنادار 90/0 با مقیاس عزت نفس[1] دارد، ضمن اینکه مقیاس نگرش نسبت به آینده همبستگی معنادر 90/0 با مقیاس ارزیابی ناامیدی دارد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه مثلث شناختی

پرسشنامه مثلث شناختی از 30 ماده ساخته شده است که به صورت مثبت و منفی عبارت بندی شد است. نمره گذاری این پرسشنامه بر مبنای مقیاس 7 درجه ای لیکرت(1-7) است که دامنه آن از توافق کلی تا عدم توافق کلی است و فرد پاسخی را بر اساس اینکه در حال حاضر چه فکری دارد، انتخاب می کند.

طبق تحقیقات کیمیایی و همکاران(1390) نمره گذاری این پرسشنامه بر مبنای مقیاس 7 درجه ای لیکرت(1-7) می باشد که دامنه آن از کاملا موافق تا کاملا مخالف گسترده است

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه مثلث شناختی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: