پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون


پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون واتسون- گلیزرn

مشخصات فایل پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون

نام نویسنده:
واتسون- گلیزر
سال انتشار:
تعداد سوالات:
1
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون استنباط، شناسایی مفروضات، قیاس(استنتاج)، تعبیر و تفسیر، ارزشیابی استدلال های منطقی

قالب فایل سوالات پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون

روش نمره گذاری پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون

برای تفکر انتقادی تعاریف زیادی ارائه شده است. شورای ملی توسعه تفکر انتقادی(1996) آن را فرایندی نظامدار و عقلانی می داند که در طی آن، فرد به طور فعال و متبحرانه به مفهوم سازی، کاربرد، تحلیل، ترکیب و ارزشیابی اطلاعات گردآوری شده یا تولید شده می پردازد و از طریق مشاهده، تجربه، تامل و اتدلال به سمت باور و عمل پیش می رود(سانه 2004). انیس تفکر انتقادی را تفکر مستدل و تیزبینانه درباره اینکه چه چیزی را باور کنیم و چه اعمالی را انجام دهیم، تعریف کرده است و یا وولفولک(2001) آن را ارزیابی تصمیمات از راه وارسی منطقی و منظم مسائل، شواهد و راه حل ها تعریف کرده است. بر این اساس، مهارت های تفکر انتقادی به هر نوع توانایی فکری یا رفتاری که بتوان یاد گرفت، یا اعمال ذهنی ای مثل پرسش گری، طبقه بندی،ترکیب، مقایسه، تشخیص سوگیری ها، استقراء، قیاس و استنتاج گفته می شود(گریتن، دام و ولمام، 2004) مایرز(1986) نگرش های کلی لازم برای تفکر انتقادی را به دو دسته شناختی و عاطفی تقسیم می کند. به عبارت دیگر، وجود مهارتهای شناختی تفکر انتقادی به تنهایی برای تبدیل شدن به یک متفکر منتقد کافی نیست؛ بلکه لازم است که فرد از روحیه و منش انتقادی نیز برخوردار باشد. بنابراین می توان برای تفکر انتقادی هم ابعاد شناختی در نظر گرفته و هم ابعاد عاطفی. بسیاری بر این باورند که توانایی تفکر انتقادی از عوامل کلیدی زندگی موفقیت آمیز و شرط لازم برای اعمال استقلال فردی است. به همین دلیل، منطق انتقادی از مهمترین ارزش های فکری در جوامع توسعه یافته تلقی می شود. بنابراین ضروری است که تربیت متفکران انتقادی از اهداف مهم نظام آموزشی معاصر باشد(مک گراث، 1999). می یر(1994) در بیان ویژگی متفکران انتقادی اظهار می دارد که : آنها افرادی شک گرا، دارای ذهنی باز، اندیشمند، ارزش گرا، متوجه وضوح و دقت مطالب و نقطه نظرها، فعال، پرسشگر و تحلیل گرند. دیدگاه خودمحورانه نسبت به دنیا ندارند . برای شنیدن دیدگاه و چشم اندازهای جدید آمادگی دارند و در مقابل دستکاری و جاذبه های غیر عقلانی مقاومت و از قضاوتهای ناگهانی اجتناب می کنند.

مقدمات ساخت پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون-گلیزر در اوایل قرن بیستم توسط گودوین واتسون(1925) و ادوارد گلیزر(1937) فراهم شد. هدف واتسون و گلیزر ادغام جنبه های نظری تفکر انتقادی با شاخص های عملی بود که بتواند در محیط های سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. آزمون تفکر انتقادی واتسون-گلیزر فرم بریتانیایی متشکل از پنج بخش است که هر کدام نیازمند کابرد مهارت استدلال تحلیلی است. طی آزمون این مهارت ها بایستی به کار برده شوند.

پرسشنامه استاندارد تفکر انتقادی واتسون با 80 سوال در پنج بخش به منظور تعیین توانایی شما در تفکر تحلیلی و منطقی تنظیم شده است و دارای سوالات جداگانه می باشد.

در این مجموعه پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون به همراه پایایی، روایی، نمره گذاری ، تفسیر و .. در اختیار شما قرار می گیرد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: