پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر


پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر ویت و ویرn

مشخصات فایل پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر

نام نویسنده:
ویت و ویر
نام لاتین:
Mental Health Inventory- MHI
سال انتشار:
1983
تعداد سوالات:
8
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر دارای ۱۴ سؤال آن بهزیستی روانشناختی و ۲۴ سؤال درماندگی روان شناختی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر

روش نمره گذاری پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر

لازم است تعریف سلامت روانی از محدود شدن به نشانه های درماندگی روانشناختی فراتر رود و ویژگی های بهزیستی روان شناختی را نیز شامل شود. مقیاس سلامت روانی ویت و ویر  از این دسته محسوب می شود و سه مشخصه اصلی، آن را به مقیاسی برتر تبدیل کرده است. 1. مقیاس سلامت روانی دو بعد بهزیستی روانشناختی و درماندگی روان شناختی را به صورت متمایز بررسی می کند. این ویژگی، مقیاس سلامت روانی را به ابزاری ایده آل برای جمعیت های غیر روان پزشکی تبدیل کرده است. ٢. مقیاس سلامت روانی بر اساس اطلاعات مربوط به جمعیت عمومی - نه بیماران روان پزشکی – ساخته شده و به همین دلیل، مقیاسی مناسب برای این جمعیت و افراد دارای بیماری های جسمانی محسوب می شود. ٣. نشانه های جسمانی و وضعیت عملکرد فرد در این مقياس مورد بررسی و سؤال قرار نمی گیرد. این ویژگی، مقیاس سلامت روانی را مخصوصا برای استفاده در مورد جمعیت های مبتلا به بیماری های جسمانی مناسب کرده است.

مشخصه های روان سنجی  مقياس سلامت روانی در نمونه های خارجی با اجرای آن در مورد جمعیت های عمومی و بهنجار شامل همسانی درونی، پایایی بازآزمایی، ساختار عاملی، اعتبار همزمان و اعتبار همگرا و در مورد بیماران مبتلا به افسردگی، آرتروز، سرطان، دیابت و بیماری های پوستی، شامل اعتبار پیش بین اعتبار همگرا و اعتبار تفکیکی، بررسی و تأیید شده است.

معرفی پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر

پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر یک آزمون ۳۸ سؤالی است که ۱۴ سؤال آن بهزیستی روانشناختی و ۲۴ سؤال درماندگی روان شناختی را در مقیاس پنج درجه ای لیکرت از نمره 1 (كاملا مخالف) تا نمره ۵ (کاملا موافق) می سنجد. پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر، ابتدا توسط محقق ترجمه و با همکاری دو نفر از متخصصان روان شناسی بررسی و اصلاح شد. سپس برای اطمینان بیش تر از صحت ترجمه و مطابقت دو نسخه انگلیسی و فارسی، ترجمه فارسی آزمون در اختیار دو نفر از متخصصان زبان انگلیسی قرار داده شد تا با استفاده از روش ترجمه معکوس آن را به فارسی برگردانند. 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سلامت روانی ویت و ویر

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: