پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون


پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون لارسونn

مشخصات فایل پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون

نام نویسنده:
لارسون
نام لاتین:
Caring Assessment Instrument-Care-Q
سال انتشار:
1987
تعداد سوالات:
57
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون دارای مولفه های در دسترس بودن پرستار، توضیح دادن به بیمار، آسودگی جسمی و عاطفی بیمار، پیش بینی نیازهاي بیمار، ارتباط توأم با اعتماد با بیمار، پایش و پیگیري بیمار می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون

روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون

در طول تاریخ نگاه های متفاوتی به پرستاری و مفهوم آن یعنی " مراقبت " شده است که در موقعیتهای گوناگون ادراک یکسانی ایجاد نکرده و با چالش همراه بوده است (۱). مراقبت یک ارزش اساسی و پایه ای در حرفه پرستاری است و از مهم ترین و بنیادی ترین اجزا جهت دست یابی به تکامل و بهبودی مددجو میباشد(۲). علی رغم اهمیت ویژه مفهوم مراقبت، نظریه پردازان پرستاری تعاریف متفاوتی از آن ارائه داده اند: Lehninger مراقبت را فعالیتهای کمک کننده، حمایت کننده یا آسان کننده نسبت به فرد یا گروهی با نیازهای آشکار و مورد انتظار می داند تا شرایط یا روش زندگی انسانی را بهبود بخشد(۳). Johnson مراقبت را به عنوان حالت یا مددی تعریف کرده است که در مقابل فرمان و دستورات است(۴). از نظر Watson علم مراقبت بیانگر تجارب، پدیده ها و فرایند مراقبت می باشد و در بر گیرنده هنر و انسانیت است(5). از جمله ابزارهایی که محققان در بررسی رفتارهای مراقبتی و عوامل تأثیرگذار در آنها برای بهبود رفتارهای مراقبتی استفاده نمودند می توان به پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون(Care-Q)، پرسشنامه رفتار مراقبتی ولف(CBI)، DNCB و... اشاره کرد. 

معرفی پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون

پرسشنامه رفتار مراقبتی لارسون توسط لارسون(1987) ساخته شد. این پرسشنامه از ۵۷ گویه و ۶ زیرمقیاس تشکیل شده که عبارت اند از: در دسترس بودن پرستار (۶ گویه)، توضیح دادن به بیمار (۹ گویه)، آسودگی جسمی و عاطفی بیمار (۱۱ گویه)، پیش بینی نیازهای بیمار (۵ گویه)، ارتباط توأم با اعتماد با بیمار (۱۸ گویه)، پایش و پیگیری بیمار (۸ گویه). 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون

در پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون 57 سوالی، مقیاس اندازه گیری گویه ها لیکرت پنج درجه ای است. به این صورت که به مهمترین نمره 5، نسبتا با اهمیت نمره 4، نه با اهمیت، نه بدون اهمیت نمره 3، نسبتا کم اهمیت

نمونه سوالات پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون :

پرستار باید:

1-به کارهای اولیه بیمار به طور مرتب رسیدگی کند، مثال دادن داروهای مسکن تجویز شده و ... . 

2-دارو  و  درمان بیمار را به موقع ارائه دهد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رفتار مراقبتی بیمار لارسون

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: