پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کالاهای مد و مدگرایی


پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کالاهای مد و مدگرایی محقق ساختهn

مشخصات فایل پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کالاهای مد و مدگرایی

نام نویسنده:
محقق ساخته
سال انتشار:
تعداد سوالات:
25
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کالاهای مد و مدگرایی دارای 3 مولفه نگرش و اجزای آن، شیوه های بروز، جهت گیری نسبت به کالاهای وارداتی و مد می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کالاهای مد و مدگرایی

روش نمره گذاری پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کالاهای مد و مدگرایی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کالاهای مد و مدگرایی

گرایش به مد، بیانگر نوعی تجدیدنظرخواهی و در واقع تلاش در جهت نو کردن و تغییر در مسائل مختلف ظاهری زندگی است. به عبارت دیگر گرایش وسیع به تغییر و تنوع، بیانگر حرص و نیاز شدید انسان برای ورود به قلمروهای جدید است، نیازی که جزئی از فطرت انسان ها را تشکیل می دهد. میل به تغییر از یک نیاز فطری سرچشمه گرفته و قابل سرکوب کردن نیست. برای همین انسان همواره به دنبال تغییر قالبها و فرار از کلیشه هاست. درهم آمیختگی اجتماعی باعث می شود که جامعه به سمت یکدست شدن در سبک پوشش، مدل ارایش، سلیقه رایج و طرز رفتار برود. هر از چندگاهی شاهد تغییراتی در این یکدستی می باشیم که نشانه مدرنیسم و مد است. با ظهور تب مدرنیته یا مدرنیزاسیون و جهانی شدن و تحول در برخی مفاهیم و معیارها، فضای زندگی بشر تبدیل به فضایی مصرف زده، سطحی و کاملا صوری سوق داده می شود. در این فضا انسان به دنبال این است که شکل ظاهری خود را تغییر دهد و از آن جا که این تغییر به زودی او را دلزده می کند، به سرعت به دنبال اشکال ظاهری جدیدی می رود. چنان چه این ظواهر نوین به شکل صحیح و در قالب فرهنگ ملی و مذهبی جامعه در اختیار وی قرار نگیرد، یا آنها را خلق می کند و یا دیگران تقلید می کند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، جوامعی که در قبال این رفتار جوانان و نوجوانان، واکنش های تحقیر آمیز و مقابله ای در پیش می گیرند، به نتایجی وخیم تر در مسئله بحران نسل ها رسیده و بخض مهمی از نیروی انسانی ناکارآمد خود را مضمحل خواهند یافت. دانشگاه تابعی از محیط اجتماعی است؛ لذا نمی توان حد فاصلی را بین سایر محیطها با این محیط آموزش رسم کرد و تاثیرپذیری از ساختار بلورها، ارزش ها، هنجارها، ایدئولوژی ها، الگوها، آداب و عادتها و سلیقه های گروهی محیط دانشگاه به بیشترین حد خود رسیده است(مزینانی، 1382).

مدگرایی، گرچه ریشه در نیازهای طبیعی جوانان دارد و برخاسته از روحیه نوگرایی جوانان است، اما به لحاظ آن که مدها و مدل ها نمایانگر علایق و ارزش های مسلط یک زمان و یک قشر خاصند و افزون بر آن می بینیم که امروزه جوانان ما از مدهای مختلف پیروی می کنند و ناخواسته به هنجارهایی رو می آورند که چه بسا با فرهنگ و ارزش های اجتماعی ما در تضاد است، پس می توان گفت که مدگرایی در جامعه ما تا حدود زیادی کارکرد منفی به خود گرفته است و پیامدهای آن به شدت جوانان ما را تهدید می کند.

همراه کالاهای مد شده، شیوه های رفتاری هنجاری و ارزش های خاصی در بین جوانان رونق و شیوع می یابد و مد عاملی می شود برای انتقال هنجار و ارزش جامعه ای از جامعه دیگر، بررسی زمینه ها و پیامدها و آسیب شناختی مدگرایی، یکی از موضوعات مهم در جامعه ما محسوب می شود.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کالاهای مد و مدگرایی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: