پرسشنامه نگرش نسبت به رعایت و عدم رعایت قوانین رانندگی - 14 سؤالی


پرسشنامه نگرش نسبت به رعایت و عدم رعایت قوانین رانندگی - 14 سؤالی محقق ساخته(هاشمی زرآبادی)n

تعریف مفهومی پرسشنامه نگرش نسبت به رعایت و عدم رعایت قوانین رانندگی - 14 سؤالی

معرفی پرسشنامه نگرش نسبت به رعایت و عدم رعایت قوانین رانندگی - 14 سؤالی

به منظور سنجش نگرش نسبت به تخلفات رانندگی، پرسشنامه ای با استفاده از راهنمای تهیه پرسشنامه بر اساس نظریه رفتار برنامه دار طراحی شد(فرانسیس و همکاران، 2004). این پرسشنامه محقق ساخته متشکل از 14 سوال است که در مقیاس 7 درجه ای (از 1 تا 7)، 4 مولفه نظریه رفتار برنامه دار یعنی نگرش نسبت به پیامد رفتار، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری ادراک شده و قصد برای رعایت/عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را به شرح زیر می سنجد.

نگرش: ارزیابی فرد نسبت به پیامد رعایت/عدم رعایت قوانین راهنمایی و زانندگی با 4 سوال ارزیابی شد. حداقل و حداکثر نمره 4 و 28 است. حداکثر نمره در مولفه نگرش نسبت به پیامد رفتار گویای یک نگرش منفی تر نسبت به پیامد رعایت قوانین و حداقل نمره نشان دهنده یک نگرش مطلوب و مثبت برای پیامد رعایت قوانین می باشد.

هنجار ذهنی: ذهنیت فرد نسبت به هنجار بودن رعایت/ عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با 4 سوال ارزیابی شد. حداقل و حداکثر نمره 4 و 28 است. حداکثر نمره اطاعت کمتر از قوانین را مطابق با هنجارها و انتظارات دیگران نشان می دهد.

کنترل رفتاری ادراک شده: تصور فرد از کنترل خود در رعایت/عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با 4 سوال ارزیابی شد. حداقل و حداکثر نمره 4 و 28 است. نمره حداکثر در موله کنترل رفتاری ادراک شده فرد، کنترل رفتاری ادراک شده فرد، کنترل درونی کمتر او را برای اطاعت از قواین و نمره حداقل گویای احساس کنترل بیشتر برای رعایت قوانین می باشد.

قصد: قصد فرد در رعایت/ عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در 2 سوال ارزیابی شد. حداقل و حداکثر نمره 2 و 14 است. نمره حداکثر قصد پایینتر را برای رعایت قوانین و نمره حداقل نیز قصد بالاتر افراد را برای رعایت قوانین نشان می دهد.

 

مشخصات فایل پرسشنامه:

قالب فایل: pdf

تعداد سؤالات پرسشنامه: 14

روایی و پایایی: دارد

روش نمره گذاری: دارد

منابع : دارد

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه نگرش نسبت به رعایت و عدم رعایت قوانین رانندگی - 14 سؤالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: