پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور


پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور گل پرورn

مشخصات فایل پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور

نام نویسنده:
گل پرور
نام لاتین:
SMS
سال انتشار:
1389
تعداد سوالات:
21
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
7 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور دارای 3 مولفه یاري رسانی و مشارکت اجتماعی، روابط صمیمانه و پاي بندي به قواعد می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور

روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور

رفتارهای مدنی طی چند دهه متوالی گذشته محور پژوهش و نظریه پردازی در عرصه های مختلف بوده اند(بلگو لوفسکی و سومچ، ۲۰۱۰). این رفتارها در مفهومی گسترده صرف نظر از زمینه یا محیطی که در آن تحت مطالعه قرار می گیرند، مجموعه رفتارهایی است که طی آن فرد اقدام به انجام دادن رفتار هایی فراتر از نقش های رسمی خود کرده و از این طریق بستر را برای مطلوب شدن فضای اجتماعی فراهم می کند (دی پائولا و هوی ، 2005). نمونه بارز چنین رفتارهایی یاری رسانی، نوع دوستی، جوانمردی ، فضایل شهروندی، وظیفه شناسی و مشارکت فراتر از نقش های رسمی و ادب و احترام است (اسنارد و جوفری، ۲۰۰۸). این رفتارها تاکنون در محیط های تحصیلی و غیر تحصیلی با عناوین رفتارهای مدنی - سازمانی به کرات مطالعه شده اند(چیابورو ۱۲، ۲۰۰۷). این نکته را باید ذکر کرد که اغلب مطالعاتی که به آنها ارجاع و اشاره شد رفتارهای مدنی - سازمانی را در سطح رفتار معلمان و مدیران بررسی کرده اند و کمتر رفتار مدنی در میان دانش آموزان و دانشجویان بررسی شده است. از نظر کلی رفتار مدنی در میان دانشجویان و دانش آموزان ماهیتی متفاوت از رفتارهای مدنی در میان معلمان، اساتید و مدیران در محیط های آموزشی و تحصیلی دارد. بر همین اساس باور پژوهشگران بر این است که رفتارهای مدنی آنگاه که در دانشجویان و دانش آموزان مطالعه می شود، لازم است تحت عنوان اختصاصی رفتارهای مدنی - تحصیلی اشاره و بررسی شود. در نگاهی جزئی رفتارهای مدنی - تحصیلی، به رفتارهایی اطلاق می شود که ماهیتی ارادی و اختیاری دارند، جنبه رسمی و تعریف شده در شرح اعمال و رفتارهای تحصیلی دانشجویان با دانش آموزان ندارد، ولی به واسطه تعامل جویی اجتماعی انسان، همراه با انگیزه های نوع دوستی، یاری رسانی، مشارکت فراتر از نقش های رسمی و مشارکت در اجرای قوانین، مقررات و رسوم آموزشی به مرحله اجرا در می آیند.

برای سنجش رفتارهای مدنی- تحصیلی از پرسشنامه رفتارهای مدنی - تحصیلی گل پرور استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور

پرسشنامه رفتارهای مدنی - تحصیلی گل پرور برای سنجش رفتارهای مدنی - تحصیلی از پرسشنامه ۲۱ سؤالی استفاده شد که برای دانشجویان ایرانی اعتباریابی شده و مقیاس پاسخگویی آن نیز هفت درجه ای لیکرت (کاملا مخالفم =1 تا کاملا موافقم =۷) است. پرسشنامه رفتارهای مدنی - تحصیلی گل پرور سه عرصه رفتارهای مدنی - تحصیلی، یعنی یاری رسانی و مشارکت اجتماعی (یک نمونه سؤال این خرده مقیاس به این شرح است: همیشه سعی می کنم به دانشجویان ضعیفی که مشکل درسی دارند کمک کنم)، پای بندی فراتر از نقش های رسمی به قواعد آموزشی و دانشگاهی (یک نمونه سؤال این خرده مقیاس به این شرح است: در موقع تشکیل کلاس ها اگر در راهروها باشم ساکت می مانم تا مزاحم کلاس دیگران نشوم) و تلاش برای برقراری روابط صمیمانه (یک نمونه سؤال این خرده مقیاس به این شرح است: با دانشجویانی هم که صمیمی نیستم گرم می گیرم) را می سنجد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور

پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور که دارای 3 مولفه و 21 گویه می باشد. شیوه نمره گذاری این پرسشنامه براساس طیف 7 درجه ای لیکرت (هرگز=1 تا همیشه=7) می باشد. تعدادی از گویه های پرسشنامه دارای نمره گذاری معکوس می باشد.

نمونه سوالات پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور :

1- به دانشجویانی که مشکل درسی دارند دلگرمی و امید می دهم.
2- همیشه سعی می کنم به دانشجویان ضعیفی که مشکل درسی دارند کمک کنم.
3- در دانشگاه حتی با دانشجویانی که دوست نیستم نیز صمیمانه برخورد می کنم.
4- در کلاس درس سعی می کنم ساکت باشم تا همه بتوانند از کلاس استفاده کنند.

بقیه سوالات پرسشنامه پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور در داخل فایل قرار دارد که به محض پرداخت موفق لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رفتار مدنی- تحصیلی گل پرور

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: