پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین


پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین محقق ساختهn

مشخصات فایل پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین

نام نویسنده:
محقق ساخته
سال انتشار:
تعداد سوالات:
42
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین دارای 6 مولفه 1- مهارتهاي تربيتي: 5 گویه؛ 2- ارتباط مدرسه و خانه: 11 گویه؛ 3- حضور داوطلبانه والدين: 7 گویه؛ 4- يادگيري در خانه: 4 گویه؛ 5- مشارکت در تصميم گيري: 9 گویه؛ 6- هماهنگي با جامعه: 6 گویه می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین

روش نمره گذاری پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین

مشارکت در امر آموزش و پرورش نقش بنیادی دارد. آموزش و پرورش نه تنها باید مشارکت آموزشی داشته باشد بلکه، خود نیز بر مبنای مشارکت اداره شود. بدین سبب در نهادهای آموزش و پرورش که جایگاه پروراندن مردم است. باید هم مشارکت را به صورت نظری آموخت و هم به گونه عملی کاربرد آن را در نهادهای آموزشی آشکار ساخت. ما باید به فرزندان خود در آموزشگاه ها مشارکت را بیاموزیم و خود آزمایشگاه و نمونه آن باشیم( Fasahat,2003 ) مشارکت در آموزش و پرورش نوعی سهیم و دخیل شدن در تصمیم گیری و برنامه ریزی و اجراست. این تصمیم گیری معطوف به هدفی است که مشارکت کنندگان تمایل نشان میدهند، برای تحقق اهداف مشترک با دیگران به کنش متقابل بپردازند. (Ghasemi,2006).

برای سنجش ابعاد مشارکت والدین از پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین محقق ساخته استفاده می شود.

مشارکت والدین در طراحی و اجرا و ارزشیابی برنامه های درسی یکی از مهمترین چالش های جهان تعلیم و تربیت است چون با مشارکت والدین بسیاری از برنامه ها تحقق یافته و عملی میشوند زیرا که والدین جزء اولین افرادی هستند که در مورد دانش آموزان که فرزندان آنها هستند شناخت کافی داشته و از نیازهای متعدد آنها آگاه اند. و پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین به این منظور تهیه شده است. لذا با توجه به توضیحات فوق میتوان گفت که هدف کلی این تحقیق شناسایی مولفه های مشارکت والدین در اجرای برنامه های درسی دوره ابتدایی از جهات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و دینی و .. است مشارکت امری است که مکتب تربیتی اسلام آن را بیشتر سفارش کرده و از مسلمانان می خواهد که در انجام امور خود مشارکت و همکاری داشته باشند. 

مشارکت فرایندی توانمند ساز است که موجب تحرک بخشی منابع محلی ، به کارگیری گروه های متنوع اجتماعی در تصمیم گیری درگیری مردم محلی در تعریف مشکلات ، جمع آوری و تحلیل اطلاعات و اجرای پروژه ها میشود. (۱۹۹۷ Foy).

مشارکت یک فراگرد سهیم شدن در کارهاست، کاری است که میتواند به صورت های مختلف تجلی یابد . پژوهشها نشان میدهد مشارکت والدین در امور مدارس موجب نگرش مثبت والدین نسبت به خود مدرسه و نقش کادر آموزشی در رشد و تربیت فرزندشان می شود (Alborzi,2010,p31) . چنانچه والدین در سطوح متفاوت مشارکت ، مانند تصمیم گیری ، کار داوطلبانه کار با ،کودک کار با کودک در خانه و ... دخالت داشته باشند پیشرفت فرزندشان بیشتر .است (2008Behboodi, ).

معرفی پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین

پرسشنامه شناسايي ابعاد مشارکت والدين محقق ساخته داراي 6 مولفه و 42 گویه مي باشد. مولفه هاي اين پرسشنامه به شرح زير مي باشد: 1- مهارتهاي تربيتي: 5 گویه؛ 2- ارتباط  مدرسه و خانه: 11 گویه؛ 3- حضور داوطلبانه والدين: 7 گویه؛ 4- يادگيري در خانه: 4 گویه؛ 5- مشارکت در تصميم گيري: 9 گویه؛ 6- هماهنگي با جامعه: 6 گویه. 

 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین

شيوه نمره گذاري پرسشنامه شناسايي ابعاد مشارکت والدين براساس طيف 5 درجه اي ليکرت ساخته شده است.

نمونه سوالات پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین :

1-1- براي والدين دوره هاي آموزشي شامل اطلاعاتي کاملاً شفاف،کاربردي و مرتبط با تربيت دانش آموزان ، برگزار مي کند.
     1- 2-  براي همه خانواده ها که مي خواهند و نياز دارند(و نه فقط خانواده هايي که مي توانند در جلسات شرکت کنند) آموزش، اطلاعات  و کمک هاي لازم را فراهم مي کند. 
1-3- به تفاوت هاي فرهنگي دانش آموزان و خانواده ها احترام مي گذارد.
1-4- از خانواده ها مي خواهد که اطلاعاتي در مورد اهداف، نقاط ضعف وقوت و استعداد هاي دانش آموزان، در اختيار مدرسه قرار دهند.
1-5- از برنامه هايي مانند ديدارهاي خانوادگي و جلسات همسايگان  پيرامون درک متقابل مدرسه و خانواده ،  حمايت مي کند. 

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه شناسایی ابعاد مشارکت والدین

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: