پرسشنامه جو ایمنی نوردیک


پرسشنامه جو ایمنی نوردیک  پته کینزn

مشخصات فایل پرسشنامه جو ایمنی نوردیک

نام نویسنده:
پته کینز
نام لاتین:
NOSACQ
سال انتشار:
2006
تعداد سوالات:
50
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه جو ایمنی نوردیک دارای 7 مولفه اولويت و توانايي ايمني مديريت، قدرت ايمني مديريت، قضاوت ايمني مديريت، تعهد ايمني كاركنان، اولويت ايمني كاركنان و ريسك ناپذيري، ارتباط ايمني متقابل، يادگيري و اعتماد در توانايي ايمني، اعتماد به اثر بخش بودن سيستم هاي ايمني می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه جو ایمنی نوردیک

روش نمره گذاری پرسشنامه جو ایمنی نوردیک به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه جو ایمنی نوردیک

ایمنی یک نگرانی بزرگ برای یک سازمان است و یک منبع اصلی و قابل توجه برای هزینه های مستقیم و غیر مستقیم است (۱). در کشور انگلیس کل هزینه آسیب ها و صدمات ناشی از کار در سال ۲۰۰۵۲۰۰۶ بین 2/1 تا 3/1 میلیون پوند تخمین زده شده است (۲). تخمین زده شده که سالانه علت بیش از ۳۰۰۰۰۰ مورد مرگ در سراسر جهان ناشی از کار بوده و همچنین آسیب های شغلی علت بسیاری از کارافتادگیها می باشد (3). در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۷ آسیب های غیر کشنده ناشی از کار و آسیب های منجر به مرگ به ترتیب بیش از چهار میلیون مورد و بیش از ۵۰۰۰ مورد گزارش شده است. ولی مشخص شده است که دو سوم بیماری ها و آسیب های مرتبط با کار گزارش نمیشوند (۴). در طول قرن های گذشته تمرکز بر روی عوامل مؤثر بر ایمنی و  بهبود ایمنی در صنایع دچار تغییر و تحول زیادی شده است. (1998) Hale and Hovden سه دوره را برای ایمنی توصیف کرده اند: دوره فنی (۱۹۲۰)، دوره عوامل انسانی (۱۹۷۰) و دوره سیستم مدیریت (۱۹۸۰) (۵). در سال های گذشته تلاش ها برای کاهش میزان حوادث شغلی به طور عمده بر راه حل های فنی، مقررات و عوامل انسانی متمرکز بوده اند. در سال های اخیر آگاهی درباره اهمیت عملکرد ایمنی سازمانی، فاکتور های مدیریتی و اجتماعی افزایش یافته است (۶). به همین دلیل ابزارهایی به منظور سنجش آن طراحی شده است که یکی از آنها پرسشنامه جو ایمنی نوردیک می باشد.

معرفی پرسشنامه جو ایمنی نوردیک

پرسشنامه جو ایمنی نوردیک شامل ۵۰ سوال که ۲۲ سوال درباره نگرش کارکنان در مورد اینکه مدیریت ایمنی را چگونه در محل کارشان دنبال می کنند و ۲۸ سوال درباره نگرش کارکنان در مورد اینکه کارکنان، خودشان، چگونه ایمنی را در محل کارشان دنبال می کنند، می باشد. ابعاد جو ایمنی در این پرسشنامه شامل هفت بعد می باشد: اولویت و تعهد ایمنی مدیریت (۹ آیتم شامل ۴ آیتم منفی و ۵ آیتم مثبت)، عدالت ایمنی مدیریت (۶ آیتم شامل ۴ آیتم مثبت و ۲ آیتم منفی)، اولویت و عدم پذیرش ریسک کارکنان (۷ آیتم شامل یک آیتم مثبت و ۶ آیتم منفی) اختیارات و قدرت ایمنی مدیریت (۷ آیتم شامل ۵ آیتم مثبت و ۲ آیتم منفی)، تعهد ایمنی کارکنان (۶ آیتم شامل ۳ آیتم مثبت و3 آیتم منفی)، آموزش، یادگیری واعتماد به توانایی ایمنی (۸ آیتم ۷ آیتم مثبت و یک آیتم منفی)، اعتماد به کارایی سیستم ایمنی (۷ آیتم شامل ۴ آیتم مثبت و ۳ ایتم معکوس) پرسشنامه جو ایمنی نوردیک برای مطالعات مقایسه ای بین کشور های مختلف، صنایع مختلف، شرکت ها و گروه های متفاوت و همچنین ارزیابی جو ایمنی و اثرات مداخله ای، مناسب می باشد. پرسشنامه جو ایمنی نوردیک در سالهای ۲۰۰۶-۲۰۰۷ در صنایع ساختمانی در پنج کشور نوردیک اجرا شد که ۷۵۳ کارگر در این مطالعه شرکت کرده بودند. پایایی این پرسشنامه در هر پنج کشور تایید شد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه جو ایمنی نوردیک

در پرسشنامه ایمنی نوردیک سؤالات بر روی مقیاس 4 گزینه ای از ۱(کاملا مخالفم) تا ۴ (کاملا موافقم) نمره دهی می شود. بعضی از سوالات به صورت مستقیم و بعضی به صورت معکوس نمره گذاری می شوند. برای سؤالات مستقیم گزینه های کاملا مخالفم نمره 1، مخالفم نمره 2، موافقم

نمونه سوالات پرسشنامه جو ایمنی نوردیک :

1- مدیریت حتی در زمانی که برنامه های کاری فشرده باشد کارگران را   به رعایت قوانین ایمنی تشویق می نماید.

2- مدیریت حداکثر تلاش خود را بکار می گیرد تا همه ی افراد اطلاعات ضروری را در زمینه ایمنی کسب نمایند.

3- مدیریت، ایمنی را بر تولید مقدم می داند.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه جو ایمنی نوردیک

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: