پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز


پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز افروزn

مشخصات فایل پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز

نام نویسنده:
افروز
سال انتشار:
1390
تعداد سوالات:
51
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز دارای 10 مولفه رضامندی عاطفی، رضامندی تعاملی، رضامندی نگرشی، رضامندی رفتاری، رضامندی حمایتی - اجتماعی، رضامندی هم اندیشی، رضامندی مشکل گشایی (حل مساله)، رضامندی منشی (شخصیتی)، رضامندی فرزند پروری، رضامندی مطلوب اندیشی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز

روش نمره گذاری پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز

در سال های اخیر، احساس امنیت، آرامش و روابط صمیمانه میان مرد و زن به سستی گراییده است و کانون خانواده دستخوش فرآیندهای ناخوشایند شده است (ستوده، ۱۳۷۹). ترنهلم و یانسن (۱۹۹۶) ارتباط زناشویی را فرآیندی می دانند که در آن زن و شوهر به صورت کلامی و به صورت غیر کلامی مثل گوش دادن، حالات چهره و ژست های مختلف با همدیگر تبادل احساسات و افکار را انجام می دهند. رضایت از زندگی زناشوئی سهم عمده ای در تداوم زندگی و تربیت نسل بعدی دارد (به نقل از فاتحی زاده و احمدی ۱۳۸۴). اليس (۱۹۹۲) رضایت زناشوئی را از احساسات مرتبط با خشنودی، رضایت و لذت تجربه شده زن یا شوهر ناشی می داند. اليس نقش تفکر در رضایتمندی زناشوئی را مهم دانسته است و نادیده گرفتن علائق و طرز تفکر طرف مقابل را موجب دلسردی و ناکامی در رابطه زناشوئی می داند.  برای سنجش رضایتمندی زناشویی ابزارهای مختلفی وجود دارد. از جمله آنها عبارتند از: پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون، پرسشنامه ی صمیمیت زناشویی تامپسون، پرسشنامه رضایت زناشویی کانزاس، پرسشنامه تعهد زناشویی آدامز و جونز، پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس و پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز می باشد.

معرفی پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز

مولفه اول  پرسشنامه رضایتمندی همسران، مولفه رضامندی عاطفی (احساسی) نام گذاری شد. برخی از گویه های مولفه اول عبارتند از: «من همواره رابطه بسیار خوبی با همسرم دارم» و «از ازدواج با همسرم و رابطه ای که با او دارم پشیمان نیستم».

مولفه دوم مقیاس رضایتمندی همسران افروز، مولفه رضامندی تعاملی است. یکی از گویه های این مولفه این است که: «همسرم همواره علاقه مند کمک به من در کارهایی است که از عهده اش بر می آید».

مولفه سوم پرسشنامه رضایتمندی همسران به بررسی نگرش های زوجین نسبت به رضامندی از همدیگر می پردازد لذا این مولفه رضامندی نگرشی نام دارد. برای مثال می توان به این گویه اشاره کرد: «همسرم باور دارد که ما برای رسیدن به آرامش ازدواج کرده ایم».

مولفه چهارم پرسشنامه رضایتمندی زوجین افروز، طیف وسیعی از رفتارهای نشان دهنده ی رضامندی همسران از رضامندی جنسی، برقراری ارتباط کلامی و دیداری موثر و رفتارهای مناسب را در بر می گیرد، لذا مولفه چهارم رضامندی رفتاری نام گذاری شد. برخی از گویه های رضامندی رفتاری عبارتند از: «از نحوه پوشش و آراستگی همسرم در خانه راضی هستم» و «همسرم همواره در خلوت و حضور دیگران با من با احترام و محبت رفتار می کند».

مولفه پنجم مقیاس رضایتمندی زوجین، به بررسی وضعیت حمایت همسران از یکدیگر در موقعیت های مختلف توجه دارد، به همین خاطر این مولفه رضامندی حمایتی– اجتماعی نامیده شد. برای مثال یکی از   عبارت های این مولفه  این است که «همسرم همیشه آرزوی پیشرفت فردی و اجتماعی مرا دارد».

مولفه ششم پرسشنامه رضایتمندی زناشویی افروز، رضامندی هم اندیشی دارد. این مولفه بیشتر به بررسی اندیشه های همسران از یکدیگر مربوط است، یکی از گویه های این مولفه این است که: «همسرم اعتقاد دارد طولانی ترین دوران حیات مشترک انسان، با همسرش می گذرد».

مولفه هفتم پرسشنامه رضایتمندی زناشویی افروز،  بر راهبردهای همسران در حل مساله دلالت دارد، لذا این مولفه  رضامندی مشکل گشایی (حل مساله) نام گذاری شد. برای مثال یکی از عبارت های این مولفه:  «همسرم همواره با ادامه تحصیل و اشتغال مطلوب من نظر موافق داشته است».

مولفه هشتم پرسشنامه رضایتمندی زوجین افروز، رضامندی شخصیتی نام دارد. گویه هایی نظیر «همسرم همواره در خانه گشاده رو، متبسم و شوخ طبع است» وجود دارد.

مولفه نهم پرسشنامه 51 سوالی رضایتمندی زوجین افروز، رضامندی فرزند پروری نام دارد. برای مثال: «ما در فرزند آوری و فرزند پروری همفکری داریم».

آخرین مولفه مقیاس رضایتمندی همسران افروز، رضامندی مطلوب اندیشی نام دارد این مولفه به جنبه های نگرش مثبت همسران، معنویت و نقش مذهب در رضامندی آنان اشاره دارد.یکی از گویه های در نظر گرفته شده برای این مولفه این است که: «همسرم آدم مطلوب اندیشی است، وضعیت موجود را درک می کند و به وضع مطلوب می اندیشد».

پرسشنامه رضایتمندی همسران در قالب فایل Word به همراه یک مقاله مرتبط در قالب فایل Word به همراه روش نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و.... آماده شده است.

پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز دارای فرم بلند می باشد که برای دریافت آن اینجا کلیک کنید.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز

پرسشنامه رضامندی زناشویی افروز دارای 51 سوال است. دارای روش نمره گذاری لیکرت 4 درجه ای است. حداقل نمره در این پرسشنامه 51 و حداکثر نمره 204 است.

نمونه سوالات پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز :

1. من همواره رابطه بسیار خوبی با همسرم دارم.
2. من از ویژگی های شخصیتی همسرم راضی هستم. 
3.  رابطه همسرم با من مثل رابطه بدن با لباس، گرمابخش و راحت است. 
4. همیشه رابطه ی خوشایندی با همسرم دارم. 
5. از ازدواج با همسرم و رابطه ای که با او دارم پشیمان نیستم. 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رضایتمندی همسران افروز

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: