پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان


پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان n

مشخصات فایل پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان

نام لاتین:
TOFHLA
سال انتشار:
تعداد سوالات:
50
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
ندارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان دارای 2 مولفه بخش درک خواندن و محاسبات می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان

روش نمره گذاری پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان

سواد سلامت میزان ظرفیت فرد برای کسب، تفسیر و درک اطلاعات اولیه و خدمات بهداشتی است که برای تصمیم گیری مناسب لازم است و شامل مجموعه ای از مهارتهای خواندن، شنیدن، تجزیه و تحلیل، تصمیم گیری و توانایی به کارگیری این مهارتها در موقعیتهای سلامتی است که لزوما به سالهای تحصیل یا توانایی خواندن عمومی برنمی گردد(4) و بیانگر تاثیر این اطلاعات در برانگیختن افراد برای پذیرش یا عدم رعایت اقدامات بهداشتی است(5). به منظور سنجش سواد سلامت از پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان استفاده می شود.

مهارتهای سواد سلامت بسیار مهم هستند چرا که بسیاری از افراد با بیماریهای شدید، درک درستی از بیماری، درمان و داروهای تجویز شده ندارند. بسیاری از اطلاعات ارتقاء سلامت و آموزش بیمار به صورت نوشتاری است که متن آنها قابل درک برای بسیاری از افراد با سطح تحصیلات پایین نیست. بسیاری از پزشکان بر این باورند که بیماران توانایی خواندن و نیز درک تمام دستورالعملهای سلامت را دارا هستند و این باور غلط موجب مشکلات بسیاری می شود(6). که به این منظور پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان را مورد استفاده قرار می دهند

معرفی پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان

پرسشنامه سواد سلامت عملکردی بزرگسالان توسط دکتر بنی هاشمی تهرانی و همکاران اعتبارسنجی شده است. پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان در اصفهان توسط رئیسی و همکاران نیز برای سالمندان اعتبار سنجی شده است که پایایی پرسشنامه برای بخش محاسبات 79/0 و برای بخش خواندن 88/0 به دست آمده است(18). این پرسشنامه شامل 2 بخش محاسباتی و درک خواندن است؛ بخش درک خواندن توانایی بیمار را در خواندن متون واقعی مربوط به مراقبت سلامتی مورد امتحان قرار می دهد که شامل 50 سوال است و بخش محاسبات شامل یک سری توضیحات در زمینه داروهای تجویز شده، وقت ویزیت، مراحل گرفتن کمک مالی و یک مثال از نتیجه یک آزمایش طبی است. بعد از تحویل این توضیحات در قالب کارتهایی به هر فرد، سوالات مربوطه(17 سوال) از وی پرسیده می شود. 

 

بعد از پرداخت موفق لینک دانلود پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان در اختیار شما قرار می گیرد و همزمان نیز به ایمیل ارسال خواهد شد.

نمونه سوالات پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان :

پزشک تان شما را برای گرفتن عکس از ............................................................. به مرکز رادیولوژی فرستاده است.

زمانی که برای عکسبرداری ............................................................. می کنید باید معده تان............................................................. باشد.

احتمالا............................................................. عکس رادیولوژی

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سواد سلامت عملکرد در بزرگسالان

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: