پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه

  کاویانی     اسلام     سبک زندگی     سبک زندگی اسلامی     زندگی  


پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه کاویانی n

مشخصات فایل پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه

نام نویسنده:
کاویانی
نام لاتین:
ILST
سال انتشار:
1388
تعداد سوالات:
75
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه دارای مولفه های : شاخص اجتماعی(11 آیتم)، باورها(6 آیتم)، عبادی(6 آیتم)، اخلاق(11 آیتم)، مالی(12 آیتم)، خانواده (8 آیتم)، سلامت(7 آیتم)، تفکر و علم(5 آیتم)، امنیتی-دفاعی(4 آیتم)، زمان شناسی(5 آیتم) می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه

روش نمره گذاری پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه

مفهوم «سبک زندگی» در روان شناسی، ابتدا توسط الفرد آدلر و پیروانش مطرح شد. ادلر بر خلاف بسیاری از روان شناسان، علاوه بر نگاه توصیفی، نگاهی ارزشی و تجویزی هم به روان شناسی داشت. رویکرد آدلر به روانشناسی، با آنچه ما آن را «رویکرد اسلامی» می نامیم، چند مشابهت دارد؛ بعضی از مشابهت ها عبارتند از: ۱. توجه به ارزش ها؛ ۲. کل نگری؛ ۳. غایت گرایی؛ 4. جهت یابی فردی؛ 5. خود خلاق؛ 6. جبرگرایی ملایم؛ 7. نظریه میدان اجتماعی؛ ۸ تلاش برای برتری؛ ۹. اولویت دادن به هشیاری؛ ۱۰. معیارهای آسیب شناسی و درمان؛ ۱۱. تأكید بر پیشگیری؛ ۱۲. کارکردهای سبک زندگی. برای سنجش سبک زندگی اسلامی از پرسشنامه سبک زندگی اسلامی کاویانی استفاده می شود.

اما در اسلام و سبک زندگی آن، تفاوت ها و برتری هایی نیز وجود دارد. مثل: 1. توجه و عدم توجه به دوره جنینی؛ ۲. تعریف کھتری و مهتری واقعی؛ ۳. معیارهای احساس کھتری و مهتری؛ 4. تعداد و جایگاه نگرش های کلی حاکم بر زندگی؛ 5. مبتنی بودن و نبودن بر دین؛ 6. جایگاه اراده در شکل گیری سبک زندگی؛ 7. عدم توجه کافی و صحيح به نگرش معنویت؛ ۸ کیفیت عمل کردن به سبک زندگی و ... مهم ترین نوآوری در مفهوم سبک زندگی اسلامی این است که به آموزه های اسلامی و کلیت اسلام نگاه شده است. سبک زندگی اسلامی عنوانی است شناخته شده در اکثر علوم انسانی در سطح بین الملل، اما از زاویه های متعدد به آن نگاه می شود و مورد مطالعه قرار می گیرد. سبک زندگی اسلامی، با تمام زندگی افراد و ابعاد آن مرتبط است. سبک زندگی اسلامی، از جهتی با دیگر سبک های زندگی متفاوت است. در جامعه شناسی، مدیریت، علوم پزشکی و روانشناسی بالینی و ..، نیز بحث از سبک زندگی مطرح است، اما در این قلمروها فقط به رفتاری خاص می پردازند و با شناخت ها و عواطف ارتباط مستقیم برقرار نمی کنند. اما سبک زندگی اسلامی، از آن جهت که اسلامی است، نمی تواند بی ارتباط با عواطف و شناخت ها باشد. بر این اساس، هر رفتاری که بخواهد مبنای اسلامی داشته باشد، باید حداقل هایی از شناخت و عواطف اسلامی را پشتوانه خود قرار دهد. در سبک زندگی از دیدگاه روانشناختی، جامعه شناختی و علوم پزشکی تنها به رفتار نگریسته می شود، اما در هیچ یک نیت افراد، شناختها و عواطف آنان محسوب نمی شود. سبک زندگی اسلامی، نمی توانند بی توجه به نیت ها باشد. مانند نماز، که اگر اعتقاد به خداوند و معاد را پشتوانه خود نداشته باشد، رفتار اسلامی محسوب نمی شود. لذا برای سنجش دقیق سبک زندگی اسلامی ، پرسشنامه سبک زندگی اسلامی کاویانی طراحی شد.

معرفی پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه

پرسشنامه سبک زندگی اسلامی کاویانی  را که کاویانی (1388) ساخته و روایی آن را تایید کرده است 75 آیتم دارد که پاسخگویان باید با توجه به وضعیت زندگی فعلی خود، به هرکدام در یک طیف 4 درجه ای"از خیلی کم تا خیلی زیاد " پاسخ دهند.

پرسشنامه سبک زندگی اسلامی کاویانی در قالب 75 سوال همراه با روش نمره گذاری، تفکیک مولفه ها، منابع و.... بصورت فایل Word در اختیار شما قرار می گیرد که به محض پرداخت موفق لینک دانلود مشاهده می شود و همزمان به ایمیل ارسال می شود.

نمونه سوالات پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه :

1-رعایت پوشش اسلامی را غیر لازم می دانم.

2-چندان به حکومت دینی باور ندارم.

3-احترام عملی به جلد و صفحات قرآن کریم را غیر ضروری می دانم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سبک زندگی اسلامی - فرم کوتاه

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: